فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت
کد خبر: 3756807
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت

گروه هنر ــ فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت از سوی جامعه ایمانی مشعر منتشر شد.

فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئتبه گزاری ایکنا به نقل از روابط عمومی جامعه ایمانی مشعر، در فراخوان هفتمین سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیئت آمده است؛ هنرمندان مسلمان، هرگز نتوانسته‌اند نسبت به واقعه عظیم کربلا بی‌تفاوت باشند و فرهنگ غنی عاشورا در طول تاریخ تأثیرهای بی‌بدیل و غیر قابل‌انکاری بر انواع هنر گذاشته است. عکس و پوستر هیئت، ابزارهای رسانه‌ای و هنری هستند که در خدمت فرهنگ غنی عاشورا و هیئت قرار گرفته‌اند.
عکس هیئت، عامل عمق‌بخشی به نگاه‌ها و رواج فرهنگ زیبا و پرشور هیئت است و می‌تواند پایان‌بخش غفلت یا عبور سطحی از کنار صحنه‌های ناب هیئت باشد. پوستر هیئت نیز بیرق و شعاری برای تبلیغ حقایق ارزشمند است. پوستر همانند گنبد که مهم‌ترین نماد حرم است، نمای بیرونی هیئت و جلوه‌گر زیبایی‌های آن است.
سوگواره عکس هیئت، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی با موضوع مجموعه عکس و تک عکس(متن و حاشیه مراسم هیئت) و در بخش جنبی، با موضوع عکس‌های قدیمی و کهن، مورد داوری قرار خواهند گرفت.
جوایز بخش‌اصلی درمجموعه عکس، رتبه اول چهار میلیون تومان، به همراه سه میلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه دوم، سه میلیون تومان، به‌همراه دومیلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه سوم، دومیلیون تومان، به‌همراه یک میلیون تومان کمک به هیئت و در بخش تک عکس رتبه ‌اول، سه میلیون تومان، به‌همراه دومیلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه دوم، دو میلیون تومان، به‌همراه یک میلیون تومان کمک به هیئت؛ رتبه سوم، یک میلیون تومان، به‌همراه پانصدهزار تومان کمک به هیئت و در بخش‌جنبی، دومیلیون تومان خواهد بود.
سوگواره پوستر هیئت نیز، در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی با موضوع پوسترهای اطلاع‌رسانی هيئت (محرم، جلسات هفتگی، ‌سایرمناسبات) و در بخش جنبی، با موضوع پوسترهای عاشورایی، داوری می‌شوند.
جوایز بخش‌اصلی، چهار میلیون تومان هدیه هنرمند و دو میلیون تومان کمک به هیئت در بخش پوستر برتر و یک میلیون تومان هدیه هنرمند و یک میلیون تومان کمک به هیئت در هر یک از بخش‌های تخصصی تصویرسازی، حروف‌نگاری، چیدمان متن(لی‌اوت)، ترکیب‌بندی، ایده‌پردازی و خلاقیت و عکاسی(کاربرد عکس در پوستر) خواهد بود.
سوگواره پوستر از سوی مسعود نجابتی، جواد پویان، هادی معزی، احمدرضا دالوند واحمد آقاقلی‌زاده داوری می‌شود. سیدعباس میرهاشمی، علی‌اصغر داوود آبادی فراهانی، یدالله عبدی، مجتبی کوچکی و سیداحسان باقری نیز داوران سوگواره عکس هیئت هستند..
این سوگواره‌ها به همت «جامعه ایمانی مشعر» و با همراهی و همکاری «سازمان هنری رسانه‌ای اوج»، «بنیاد روایت فتح»، «کانون هنر شیعی» و «خانه عکاسان ایران» برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛ ۱۶ آبان‌ماه مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) آخرین مهلت ارسال آثار عکس و پوستر خواهد بود. همچنین هنرمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به وب‌گاه www.photo.1542.org و www.poster.1542.org مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha