جنبه سیاسی پیاده‌روی اربعین؛ عامل ارتقاء جایگاه مسلمانان در جهان
کد خبر: 3756836
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
حسین‌زاده آملی تأکید کرد:

جنبه سیاسی پیاده‌روی اربعین؛ عامل ارتقاء جایگاه مسلمانان در جهان

گروه فرهنگی - امام جمعه پلدختر با اشاره به این‌که اربعین حسینی حماسه‌ای بزرگ با ابعاد مختلف است که بعد دینی آن زمینه‌ساز ابعاد گسترده سیاسی شده است، اظهار کرد: جنبه سیاسی پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده حضور، اتحاد، همبستگی و انسجام مسلمانان جهان به‌ویژه شیعیان است که موجب ارتقا جایگاه مسلمانان و دین اسلام در جهان می‌شود.

جنبه سیاسی پیاده‌روی اربعین؛ عامل ارتقاء جایگاه مسلمانان در جهان

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدعلی حسین‌زاده آملی، امام جمعه پلدختر چهارشنبه، 25 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با محوریت ترویج فرهنگ اربعین برگزار شد، گفت: اربعین حسینی حماسه‌ای بزرگ با ابعاد مختلف است که بعد دینی آن زمینه‌ساز ابعاد گسترده سیاسی شده است.
وی افزود: جنبه سیاسی پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده حضور، اتحاد، همبستگی و انسجام مسلمانان جهان به‌ویژه شیعیان است که موجب ارتقا جایگاه مسلمانان و دین اسلام در جهان می‌شود.
حسین‌زاده آملی با تأکید بر این‌که خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی باید خالصانه باشد، عنوان کرد: در موکب‌ها، مسئولان و جوانان به‌ویژه روحانیون و خطبا نقش فعال و مؤثری داشته باشند که این امر در ترویج فرهنگ عاشورایی و اربعین تأثیرگذار است.
امام جمعه پلدختر بر جذب جوانان به مساجد، اماکن مذهبی و نمازهای جمعه و جماعات تأکید کرد و افزود: حضور جوانان در مساجد پل‌دختر پر رنگ است و با هر ظاهری که دارند در صحنه‌های مختلف حضور فعال دارند و پایبند و معتقد به ارزش‌های دینی و انقلابی هستند.
وی با اشاره به اوضاع مناسب حجاب بانوان در شهرستان پلدختر، عنوان کرد: در اربعین حسینی و مراسم‌های مختلف ایام دهه آخر صفر ادارات مربوطه با برنامه‌ریزی منسجم و پررنگ‌تر کردن مراسم عزاداری دسته‌ها و هیات‌ها را به خیابان‌ها بیاورند.
حسین‌زاده آملی با بیان این‌که زیارت‌های اربعین، امام رضا و زیارت‌های خاصه در این روزها در مسجد جامع و با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود، افزود: در برپایی مراسم‌های مذهبی، برنامه‌های مسجد محور و دینی و عزاداری‌ها از ظرفیت غنی و قوی جوانان استفاده شود زیرا جوانان پیشتاز دفاع از ارزش‌های معنوی هستند.

انتهای پیام

captcha