راه‌اندازی مهدرضا در مؤسسه «دارالقرآن خیرالنساء» ارومیه
کد خبر: 3756849
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

راه‌اندازی مهدرضا در مؤسسه «دارالقرآن خیرالنساء» ارومیه

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر عامل دارالقرآن گفت: گروهی از خادمان امام رضا(ع) به شهر ارومیه آمدند و قصد دارند مهد قرآنی به نام مهدرضا را در موسسات قرآنی این شهر برگزار کنند.

خدیجه خیری، مدیر عامل دارالقرآن خیرالنساء ارومیه استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره فعالیت‌های قرآنی این مرکز در طول تابستان اظهار کرد: کلاس‌های ترم پاییز این موسسه با آموزش قرآن در مهد و پیش‌دبستانی قرآنی آغاز شد. کلاس‌های آموزشی هنری مانند خطاطی و خیاطی و قرآنی نیز برای بزرگ‌سالان طبق گذشته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شبیه‌سازی شهادت حضرت رقیه(س) از جمله برنامه‌های مناسبتی در ماه صفر بود که بسیاری از کودکان در رابطه با شهادت این بانو چیزی نشنیده بودند که با دیدن این تعزیه هم بسیار بهت‌زده شدند و هم بسیار ترسیدند در حدی که حاضر به تماشای ادامه تعزیه نبودند. لذا سوالات بسیاری در ذهنشان ایجاد شد که استادی را دعوت کردیم و به سوالاتی از قبیل دلیل شهادت حضرت رقیه(س)، علت به نیزه زدن سر حضرت امام حسین(ع) و ... پاسخ داد.

خیری از راه‌اندازی مهدقرآن رضا خبر داد و گفت: گروهی از خادمان امام رضا(ع) به شهر ارومیه آمدند و قصد دارند مهد قرآنی به نام مهد رضا را در موسسات قرآنی این شهر برگزار کنند. تاکنون چهار مؤسسه از جمله دارالقرآن خیرالنساء از این طرح استقبال کردند که قرار است در شیفت بعدازظهر این موسسه برگزار شود.

مدیرعامل دارالقرآن خیرالنساء ارومیه تصریح کرد: همه برنامه‌های اجرای این طرح و مربیان مهد از سمت خادمان رضا(ع) مدیریت می‌شود. زیرا این مهد برنامه‌های ویژه و متنوعی دارد که متداوم است و کودک از سه‌سالگی تا بزرگ‌سالی تحت این آموزش قرار می‌گیرد و می‌تواند از این برنامه آموزشی استفاده کند.

وی بیان کرد: کارهای مقدماتی برای آغاز به کار مهد رضا در مؤسسه انجام شده و به محض دریافت مجوز کار ثبت‌نام را آغاز خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، دارالقرآن خیرنساء ارومیه ابتدای سال 85 تأسیس شد و پایان همین سال از اداره تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی دو مجوز گرفته است و در شهر ارومیه، خیابان حافظ یک، تقاطع سرداران یک و دو، پلاک 5/21 واقع است.

انتهای پیام

 

captcha