پیامبران برای آموختن علم زندگی به بشر برانگیخته شدند
کد خبر: 3756969
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

پیامبران برای آموختن علم زندگی به بشر برانگیخته شدند

گروه فعالیت های قرآنی- یک اندیشمند مذهبی با بیان اینکه زندگی کردن یک علم است که باید فرا گرفته شود، گفت: پیامبران هم برای آموختن علم زندگی به جامعه بشری برانگیخته شده اند.

پیامبران برای آموختن علم زندگی به بشر برانگیخته شدندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام کاظم راشد یزدی در اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل سپاه خراسان رضوی که دیروز، 25 مهر ماه، در محل هتل امامت برگزار شد در جمع بانوان قرآنی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد:  امید است از انوار مقدسه اهل بیت (ع) در مسیر تکامل بهره مند شویم و آیندگان ما بهتر بتوانند از فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما یک زنده ماندن و یک زندگی کردن داریم، اظهار کرد: موجودات غیرانسان وقتی متولد می شوند به دنبال زنده ماندن هستند و لذا مسیری که موجودات طی می کنند، مسیر افقی است.

راشد یزدی ادامه داد: زندگی یک علم است و باید فراگرفته شود که اولین معلم آن پیامبران هستند و در واقع پیامبران برای آموختن زندگی به بشر برانگیخته شده اند. پیامبران به دنبال تکامل جامعه بشری به سمت بالا هستند ولی بشر دو سوم وقتش روی مسائل مادی مصرف می شود. ما به سدره المنتهی نمی رسیم ولی باید از زمین کنده شویم و تلاش کنیم تا هر چه بیشتر به مقام قرب الهی نزدیک شویم.

وی با اشاره به آیه شریفه «فتبارک الله احسن الخالقین» گفت: استعداد پروری انسان در حد بالایی است لذا بر همین اساس زمینه رشد انسان و دست یافتن وی به مقامات عالیه خیلی بیشتر از چیزهای دیگر اوست.

راشد یزدی اظهار کرد: کسی که علم را پیدا کند، سوار بر آن  می شود و کسی هم که علمی نداشته باشد، وسیله ای برای بالا رفتن ندارد لذا انسان به مقام عالی دست نمی یابد مگر با کسب علم مفید. از این رو کسی در زندگی برنده واقعی است که با کسب علوم مفید ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از علوم مفید برای بانوان گفت: باید سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم بهداشتی و علوم پزشکی راه را برای اشتغال بانوان باز بگذارد.

انتهای پیام

captcha