نیازمند فرمول زندگی قرآنی هستیم
کد خبر: 3757032
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

نیازمند فرمول زندگی قرآنی هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در بخش‌هایی نیازمند فرمول زندگی قرآنی هستیم. اگر برای کار فرمول قرآنی تعریف و در برنامه عملیاتی گنجانده شود قطعا با مشکلی مواجه نخواهیم شد. اگر فرمول‌ها در زندگی تبدیل به قانون شود کاملا ما را به سمت رفع نیازهای روز هدایت می‌کند.

نیازمند فرمول زندگی قرآنی هستیم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قربان‌پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز ۲۶ مهرماه در پنجمین همایش تخصصی حافظان قرآن استان مرکزی که در شهرستان محلات برگزار شد گفت: فضا برای فعالیت‌های قرآنی در تمام برهه‌های زمانی باید فراهم شود. باید امکانات طوری فراهم شود تا قرآنیان به هر رشته‌ای که علاقمند هستند به راحتی و تمام قوا وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه برای رقابت متسابقان استان در میادین قرآن باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، اظهار کرد: فضای قرآن برای شرکت قرآنیان در مسابقات باید فوق‌العاده تخصصی باشد، جوانان و نوجوانان استان مستعد هستند فقط برای رسیدن به اهداف باید آنان را درست تربیت کرد. فعالیت در عرصه قرآن مستلزم بنیان محکم است و برای ورود باید قوی وارد شد و ادامه‌ داد.
قربان پور تصریح کرد: اگر قصد داریم قرآنیان در رشته‌های مختلف به ویژه حفظ توانمند باشند باید اقدامات فنی‌تر در کنار فعالیت‌های موضوعی و پژوهشی صورت گیرد.
وی ادامه ‌داد: جامعه اسلامی ارادتمند به اهل‌بیت علیهم‌السلام و پایبند به اصول احکام قرآن هستند. در بخش‌هایی نیازمند فرمول زندگی قرآنی هستیم. اگر برای کار فرمول قرآنی تعریف و در برنامه عملیاتی گنجانده شود قطعا با مشکلی مواجه نخواهیم شد. اگر فرمول‌ها در زندگی تبدیل به قانون شود کاملا ما را به سمت رفع نیازهای روز هدایت می‌کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف باید از اساتید مجرب در راستای طرح موضوعات کاربردی کمک گرفت. موضوعات با محوریت مبانی اجتماعی فرهنگی و نیازمندی‌های کشور و امور عادی زندگی تبدیل به فرمول زندگی مبتنی بر قرآن شود تا بتوان سبک زندگی قرآنی را گسترش داد.

نیازمند فرمول زندگی قرآنی هستیم

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی مسئول دارالقرآن الکریم استان مرکزی نیز هدف از برگزاری همایش حافظان را گردهمایی حافظان استان در راستای تبادل اطلاعات و همدلی بیان کرد و گفت: بسیار علاقمندیم همایش‌های قرآنی به صورت کارگاهی با اساتید مجرب قرآن برگزار شود چرا که برپایی کارگاه علاوه بر بیان اطلاعات و تجربیات اساتید حافظان می‌توانند مشکلات و ایرادهای خود را مطرح و رفع کنند.
وی برگزاری همایش حافظان قرآن را دلیلی برای موفقیت این افراد در طرح تربیت حافظان و اعطای مدرک تخصصی به این افراد خواند و تصریح کرد: خوشبختانه استان در اجرای طرح موفق عمل کرده و حافظان برای شرکت در طرح و محک زدن دانسته‌های خود خوب ظاهر می‌شوند.
حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: رهبری بر اجرای طرح نهضت حفظ تأکید دارند ما هم علی‌رغم مشکلات اقتصادی سعی بر برگزاری همایش‌های قرآنی داریم تا بتوانیم به فرمایش ایشان جامه عمل بپوشانیم. برگزاری این همایش بیشتر از طریق منابع مردمی و خیرین تأمین شده است.
یادآور می‌شود، در پنجمین همایش حافظان حنانه خلفی، حافظ بین‌المللی قرآن به سوالات حاضران پاسخ داد.
انتهای پیام

captcha