تمام خدمات شهرداری تهران در اربعین براساس بودجه مصوب شورای شهر
کد خبر: 3757048
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
یزدانی تاکید کرد:

تمام خدمات شهرداری تهران در اربعین براساس بودجه مصوب شورای شهر

گروه جامعه ــ معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن تشریح جزئیات خدمات‎رسانی به زائران اربعین حسینی، از پوشش خدمات‎ شهری در تمامی مبادی مرزی کشور و شهرهای نجف، کربلا و کوفه خبر داد و گفت: تمامی هزینه‌کرد‌ها براساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر تهران است.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به جزئیات خدمات شهرداری تهران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) گفت: شهرداری تهران امسال همچون سال‎های گذشته به‌منظور برگزاری مراسم پیاده‎روی اربعین حسینی در مبادی مرزی و شهر‌های نجف، کربلا و کوفه تمهیدات و تدابیر لازم را با هماهنگی مسئولان کشور عراق اتخاذ کرده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه نیرو‌های شهرداری تهران در شهر‌های نجف، کربلا و کوفه مستقر می‎شوند و تقسیم‌بندی مسئولان عراقی، وظایف مشخص و خاصی را انجام خواهند داد؛ لذا در تمامی جا‌هایی که برای نیرو‌های شهرداری تهران مشخص شده است این خدمات تا سه روز بعد از اربعین ادامه پیدا می‎کند و بعد از آن نیرو‌ها به کشور بازمی‌گردند.

یزدانی تصریح کرد: خدماتی که نیرو‌های شهرداری تهران در این مکان‌ها انجام می‌دهند خدمات شهری از جمله نظافت، جمع‌آوری زباله، خدمات سرویس‌های بهداشتی و جارو کردن مسیر است و خارج از این وظایف فعالیت دیگری انجام نمی‌دهند. البته تمام افرادی هم که از طرف شهرداری به این مراسم اعزام شده‌اند، به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ هزینه‎ای خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تمامی هزینه‌کرد‌ها براساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود، ادامه داد: ۱۰ روز پیش از شروع مراسم اربعین حسینی، پاکسازی و رفت و روب شهر‌های نجف و کربلا و مسیر بین نجف به کربلا به شکل کامل آغاز خواهد شد و زباله‌های جمع‌آوری شده در مکان‌های تعیین شده منتقل می‌شود. همچنین شهرداری‌های دیگر نیز ما را در این امر یاری می‌کنند.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، منطقه ۵ در مرز مهران، منطقه ۱۴ در مرز خسروی، منطقه ۴ در مرز چذابه و منطقه ۶ در مرز شلمچه مستقر شده‌اند، و مجموعا تمامی مرز‌های منتهی به کشورعراق تحت پوشش خدمات‌رسانی به زائران قرار خواهند گرفت. همچنین شهرداری منطقه ۲ نیز در شهر کوت واقع در خاک عراق که محل تقسیم و جابجایی زائران به شهر نجف است به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

یزدانی در ادامه به اقدامات و فعالیت‌های شرکت شهر سالم و آتش‌نشانی هم اشاره کرد و به ایکنا، گفت: شرکت شهر سالم با ایجاد یک ستاد شامل تیم‌های پزشکی و امکانات درمانی با حضور در مرز‌ها و شهر‌های نجف و کربلا به نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری تهران و زائرین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند. هچنین کارشناسان سازمان آتش نشانی نیز با استقرار در مرز‌ها و شهر‌های نجف و کربلا نسبت به آموزش و ارائه خدمات ایمنی می‌پردازند.

معاون شهردار تهران از راه‎اندازی دو موکب از سوی بسیج شهرداری تهران هم خبر داد و گفت: این موکب‌ها مجهز به درمانگاه و تجهیزات لازم، همچون خوابگاه، سرویس‌های بهداشتی، حمام و موارد دیگر است؛ همچنین پذیرایی از زوار اربعین را در این موکب‌ها خیرین انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha