۱۱ موکب پزشکی از فارس در عراق مستقر می‌شوند/ فعالیت ۴۵۰ کادر درمانی
کد خبر: 3757069
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

۱۱ موکب پزشکی از فارس در عراق مستقر می‌شوند/ فعالیت ۴۵۰ کادر درمانی

گروه اجتماعی ـ مدیر بسیج جامعه پزشکی فارس از برپایی ۱۱ موکب درمانی در عراق طی ایام اربعین حسینی خبر داد.

فرخ بهارلویی، مدیر بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفت وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه کادر پزشکی این استان طی ایام 29 مهر تا 9 آبان ماه امسال در عراق حضور خواهند داشت، گفت: 11 موکب درمانی به همت بسیج جامعه پزشکی فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی ایام اربعین حسینی در کربلای معلی و مسیر پیاده روی اربعین برپا خواهند شد.
وی افزود: 3 موکب در عتبه اعم از حرم امام حسین(ع)، تل زینبیه و مقر صاحب الزمان، 2 موکب در حشدالشعبی، 2 موکب در مسیر پیاده روی اربعین در عمودهای 1124 و 1357، 4 موکب دیگر در نقاط مختلف کربلای معلی برپا خواهند شد.
بهارلویی با بیان اینکه مهم ترین و بیشترین خدمات درمانی ما در موکب احمدبن موسی(ع) کربلای معلی ارائه خواهد شد، گفت: 40 نیروی پزشکی اعم از پزشک و پرستار و داروساز و تکنسین فوریت ها و 10 متخصص ویژه اعم از جراح عمومی مغز استخوان، متخصص بیهوشی، متخصص طب اورژانس و غیره برای مواقع ضروری در موکب احمدبن موسی(ع) مستقر می شوند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس ادامه داد: یک تیم ویژه پزشکی در موکب احمدبن موسی(ع) مستقر می شود که قابلیت تبدیل درمانگاه به بیمارستان صحرایی نیز در این موکب میسر خواهد کرد.
وی اظهار کرد: بقیه موکب های درمانی تنها شامل پزشک عمومی و پرستار بوده و کار درمانی را به صورت سرپایی انجام می دهند اما اگر کسی مشکل حادتری داشته باشد به موکب احمدبن موسی(ع) منتقل داده خواهد شد و در صورت نیاز هم به بیمارستان های شهر کربلا منتقل می شود.
بهارلویی از فعالیت 450 نفر کادر پزشکی به صورت کلی در 11 موکب درمانی خبر داد و گفت: حدود 500 میلیون دارو نیز به موکب احمدبن موسی(ع) انتقال دادیم و 300 میلیون دارو نیز به موکب های دیگر انتقال داده می شوند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس در پایان یادآور شد که هزینه های این داروها از محل کمک های مردمی، خیران، موکب و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأمین شده است.
انتهای پیام

captcha