نماز جمعه مکانی برای تبلیغ دین و مبارزه با زیاده‌خواهی دشمنان است
کد خبر: 3757081
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
حجت‌الاسلام معادی:

نماز جمعه مکانی برای تبلیغ دین و مبارزه با زیاده‌خواهی دشمنان است

گروه شهرستان‌ها - رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه فرصتی برای تبلیغ و تربیت اسلامی و همچنین مبارزه با زیاده‌خواهی‌های دشمنان اسلام و مسلمین است.

نماز جمعه مکانی برای تبلیغ دین و مبارزه با زیاده‌خواهی دشمنان است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم معادی امروز، 27 مهرماه در مراسم تکریم و معرفه امام جمعه جدید تایباد که با حضور فرماندار، مسئولان شهرستان، ائمه جمعه و فرماندارهای شهرستان‌های تربت جام و باخرز برگزار شد، افزود: امامان جمعه که از تریبون نماز جمعه بهره‌مند هستند، افراد منتخب برای ادامه مسیر تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت خدمت مذهبی امام جمعه سابق تایباد اظهار کرد: آیت الله محدثی اسوه صبر، استقامت و بردباری در شهرستان تلفیقی تایباد است و با نیم قرن خدمت ملی و مذهبی در این خطه مرزی همواره به دنبال صلح و وحدت است.

رییس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی بیان کرد: مراسم امروز برای تودیع امام جمعه سابق تایباد نیست بلکه گرامیداشتی به پاس زحمات ایشان برگزار شد و مردم این شهرستان در حوزه‌ای دیگر از فعالیت‌های مذهبی شان بهره‌مند خواهند شد.

آیت‌الله محدثی منشأ خیر و برکت برای مردم تایباد است
در ادامه حسین شرافتی راد، فرماندار شهرستان تایباد گفت: آیت الله محدثی اولین امام جمعه این شهرستان بودند و بیش از 50 سال امامت جمعه در این منطقه مرزی و تربیت بسیاری از طلبه‌های فاضل در نهادهای انقلابی، کرسی تدریس دانشگاه، تدریس در آموزش و پرورش، قضاوت و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سراسر کشور را بر عهده داشته و منشاء خدمات دینی در تایباد هستند.

شرافتی‌راد افزود: ایشان در نیم قرن مجاهدت خالصانه‌ خویش، تلاش کردند در شهرستان که منطقه حساس مذهبی برای دشمنان است با تدبیر و درایت دینی در انسجام وحدت گام بردارند و همیشه مردم را با مسائل دینی آشنا کردند.

وی بیان کرد: برای نظام مقدس اسلام افرادی همچون آیت الله محدثی منشأ خیر و برکت است و باید از فضل ایشان در تمام حوزه‌ها بهره‌مند شد کسی که عمر خود را در راه تبلیغ دین وقف کرده قابل تقدیر است. قطعا مردم این منطقه همچون گذشته از برکت حضور ایشان استفاده خواهند کرد.

نماز جمعه مکانی برای تبلیغ دین و مبارزه با زیاده‌خواهی دشمنان است

مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت در تایباد، نیز گفت: آیت الله محدثی یکی از انسان‌های بسیار بزرگ و دارای اخلاقی نیک و پسندیده در جامعه تلفیقی تایباد است. ارتباط ایشان با اهل سنت بسیار خوب و شایسته است.

حجت الاسلام مرتضی محدثی، فرزند امام جمعه سابق تایباد، هم در این مراسم گفت: زندگی خصوصی و اجتماعی پدر سراسر درس بوده و رفتارشان قبل و بعد از انقلاب تغییری نکرد. در شرایط سخت قبل از انقلاب و با تمام کمبودها به وظیفه اصلی خود که ترویج دین مبین اسلام بود، عمل کرد.

وی ادامه داد: ایشان همیشه خانواده خود را به تعامل با اهل سنت ارشاد کردند و این وحدت را بقای اسلام می‌دانستند.

حجت الاسلام حسین ملکی، امام جمعه جدید شهرستان تایباد، اظهار کرد: برای پیشبرد یک جامعه به چهار رکن اساسی شامل توان جسمی، مادی، معنوی و علمی نیاز است. امروز اساسی ترین نیاز ما وحدت، عبودیت، بصیرت، مقاومت و معنویت است.

در پایان همزمان با آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه تایباد، حجت الاسلام حسین ملکی به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی و از زحمات بیش از 50 سال آیت الله محدثی تقدیر شد. حجت الاسلام ملکی پیش از این امامت جمعه شهرستان‌های ایرانشهر، سرخس و درگز را عهده دار بود.

انتهای پیام

captcha