نقش مهم خانواده در تحولات اجتماعی/ برکت و نورانیت؛ نتیجه زندگی بدور از فرهنگ غربی
کد خبر: 3757099
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

نقش مهم خانواده در تحولات اجتماعی/ برکت و نورانیت؛ نتیجه زندگی بدور از فرهنگ غربی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه رشت، پیروی از سبک زندگی دینی و اسلامی را عامل استحکام بنیان خانواده ها دانست و دانست و گفت: خانواده نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و لذا تعالی جامعه در گرو خانواده های مستحکم و متعالی است.

خانواده ها فرهنگ غربی را وارد زندگی خود نکنند

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 27 مهرماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، پیروی از سبک زندگی دینی و اسلامی را عامل استحکام بنیان خانواده ها دانست و اظهار کرد: خانواده نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و لذا تعالی جامعه در گرو خانواده های مستحکم و متعالی است.

وی با اشاره به سفارش پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نسبت به تکریم و محبت زن و شوهر در خانواده، افزود: خانواده هایی که در آن اخلاق و احترام مراعات می شود، زندگی با برکت و نورانی خواهند داشت. امروزه دانشمندان علوم اجتماعی نیز به این نتیجه رسیده اند که رعایت دستورات دینی خانواده ها را از آسیب دور می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از خانواده ها خواست فرهنگ غربی را وارد زندگی خود نکنند و گفت: در سبک زندگی غربی تقوا جایگاهی ندارد؛ این در حالی است که تقوا موجب سلامت روحی و روانی انسان در زندگی فردی و اجتماعی می شود لذا زن و شوهر با تقوا حرمت شکنی نمی کنند و مایه آزار یکدیگر نخواهند شد.

این کارشناس دینی عمار یاسر را یکی از صحابه پیامبر(ص) دانست که در راه خدا به شهادت رسید و تصریح کرد: ملت ایران عمارگونه پای اسلام و انقلاب ایستاده اند و تا آخرین قطره خون خود از ولایت دفاع می کنند، اما متأسفانه برخی از مسئولان بی‌بصیرتی کرده و راه و روش عمار را کنار گذاشته اند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به لزوم قطع وابستگی به نفت، عنوان کرد: در گذشته ایران در صادرات حرف اول را می زند، اما امروز تبدیل به بازاری برای محصولات وارداتی دیگر کشورها شده ایم لذا باید تدبیری بیاندیشیم و با افزایش تولید نسبت به صادرات اقدام کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بعد از انقلاب هرگز مشکل تامین مایحتاج زندگی را نداشته ایم، گفت: ایران قبل از انقلاب دارای اقتدار نبود، اما به برکت انقلاب عزت و اقتدار پیدا کرده ایم و امروز با وجود دشمنی های غرب با نظام، به اذعان کارشناسان اروپایی اثری از تحریم در ایران وجود ندارد.

امام جمعه رشت تورم و گرانی را ناشی از بی‌تدبیری مسئولان دانست و یادآور شد: از دولت می خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی کابینه و تعیین دو وزیر خود اقدام کند، زیرا بسیاری از مشکلات ناشی از عدم تعیین تکلیف در دولت است.

وی طمع ورزی برخی افراد در احتکار مایحتاج زندگی را نوعی خیانت به مردم و عامل تشدیدکننده مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: این نقشه شوم دشمن است که نظام را ناکارآمد نشان دهد و به وسیله انسان های بزدل و خائن در داخل کشور ایجاد نگرانی و التهاب کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز نیازمند تدوین الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت هستیم، گفت: عملکرد ما در عرصه فرهنگی بعد از دوران دفاع مقدس قابل قبول نیست لذا باید این کم‌کاری را جبران کنیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به گروگانگیری 14 نفر از مرزبانان بسیجی ایران، تاکید کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران باید امنیت داشته باشد و مردم نباید نگران شوند.

وی با اشاره به قتل مشکوک یک خبرنگار در سفارت عربستان در ترکیه، اضافه کرد: همه رسانه های دنیا نسبت به کشته شدن این خبرنگار واکنش نشان داده اند، اما کشتار بی رحمانه هزاران زن و کودک یمنی همچنان در سکوت رسانه ها قرار دارد.

انتهای پیام

captcha