هدف دشمن تفرقه‌افکنی بین مردم عراق و ایران است
کد خبر: 3757107
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

هدف دشمن تفرقه‌افکنی بین مردم عراق و ایران است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو گفت: هدف دشمن تفرقه‌افکنی بین مردم عراق و ایران است، لذا پیاده‌روی اربعین هرچه‌ قدر باشکوه‌‌تر برگزار شود، سیلی محکمی بر صورت پلید دشمن خواهد بود.

هدف دشمن، تفرقه‌افکنی بین مردم عراق و ایران است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی ،امام جمعه ماکو  امروز، 27 مهرماه در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو گفت: اخلاص در پیاده‌روی زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) در مسیر کربلا موج می‌زند و این سبب شده است تا دشمن هرکاری کند تا این سپاه خدایی را از مسیر خود منحرف کند.

خطیب نماز جمعه ماکو در ادامه افرادی که امورات زندگی خود را با خلوص نیت فقط برای خداوند انجام می‌دهند را هم‌مسیر با جهادگران در راه ولایت یاد کرد و افزود: عبادت فقط برای خدا باید باشد و عبادت تنها به‌جا آوردن نماز و روزه و پیرامون آن نیست، بلکه خدمت خالصانه به خلق الله نوعی عبادت است.

وی ادامه داد: امروز هدف دشمن، تفرقه‌افکنی بین مردم عراق و ایران است، لذا پیاده‌روی اربعین هرچه‌قدر با شکوه‌تر برگزار شود، سیلی محکمی بر صورت پلید دشمن خواهد بود.

هاشمی در خطاب به زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) که در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی شرکت خواهند کرد، یادآور شد: فرقه‌ها در طول مسیر پیاده‌روی با پخش جزوه‌ها و چرب‌زبانی ها درصدد منحرف‌کردن مسلمان خواهند بود، لذا باید با هوشیاری کامل قدم برداشت.

وی افزود: زائرین قبل از سفر به کربلا باید سفر به درون خود کرده و وجود خود را از ناشایستی‌ها بزدایند، عزیزانی که به زیارت ائمه اطهار می‌روند شاهد آن هستند که مردم آن شهر در پشت بام‌های خود پرچم سیاه نصب کردند و این یک کار پسندیده است که به نظر ما باید در ماکو نیز نهادینه شود.

امام جمعه ماکو در گریزی بر حادثه تروریستی اهواز و میرجاوه اشاره کرد و گفت: پیاده‌نظام‌های آمریکا با هدف بی‌ثبات نشان‌دادن ایران دست در این حوادث دارند و مسئولین امنیتی نسبت به حملات تروریستی که در مرزها اتفاق می افتد باید توجه کنند و نقاط ضعف را مورد سنجش قرار دهند.

وی خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را مردم ایران یاد کرد و گفت: جریان دیپلماسی هرچه زودتر نسبت به نجات جان نظامیان به اسارت رفته ایرانی اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha