اجتماع بزرگ اربعین نماد اقتدار جهان اسلام است
کد خبر: 3757108
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

اجتماع بزرگ اربعین نماد اقتدار جهان اسلام است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج از اجتماع بزرگ اربعین به عنوان نماد اقتدار جهان اسلام یاد کرد و گفت: کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند نباید این آیین را مختص شیعه بدانند.

اجتماع بزرگ اربعین نماد اقتدار جهان اسلام است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی امروز، 27 مهرماه در خطبه‌های نمازجمعه کرج با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: اینکه در مراسم راهپیمایی اربعین ده‌ها میلیون نفر از سراسر جهان با تنوع نژادی، قومی و سنی حضور دارند اقتدار جهان اسلام و تشیع را نشان می‌دهد.
وی گفت: دشمنان سعی می‌کنند چنین حرکت و اجتماع میلیونی را نادیده بگیرند و تلاش دارند به همدلی مسلمانان ضربه بزنند اما این حماسه توطئه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند.
امام جمعه کرج با بیان اینکه اربعین حرکتی است که در مقابل ظلم قرار دارد، افزود: کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند نباید این آیین را مختص شیعه بدانند؛ این افراد باید افق‌های بالاتری را ببینند و این شور را به مسائل مهم جهان اسلام مثل حمایت از مظلوم و آزادی قدس گره بزنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در اربعین حسینی گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ انتظار و مهدویت را خوب مطرح و تبلیغ کنند.
این مسئول در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای کم جلوه دادن دستاوردهای انقلاب، گفت: آن‌ها قصد دارند که نظام را زیر سؤال ببرند ما باید هوشیار باشیم و با ارائه برنامه نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کنیم.
حسینی همدانی بابیان اینکه جنگ رسانه‌ای در مسائل مختلف کشورمان را می‌توان دید، گفت: کوچک‌ترین مسئله‌ای را بزرگ‌نمایی می‌کنند تا نظام را ضعیف جلوه دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب لایحه «سی. اف. تی»، اشاره کرد و گفت: برخی درصدد برآمدند تا مطالب کذب و بزرگنمایی و جنگ روانی به راه بیندازند که اگر این مصوبه تایید نشود وضعیت اقتصادی کشور بدتر می‌شود و نام ایران از لیست سیاه خارج نمی‌شود.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه برخی به شورای نگهبان فشار می‌آوردند که مصوبه را تایید کنند، افزود: این مسئله جای روشنگری دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت پس از تصویب این لایحه شاهد آثار خارجی باشیم، گفت: این در حالی است که آمریکا چند روز پس از تصویب این لایحه در ایران تحریم‌های جدیدی را اعمال کرد.
این مسئول با تأکید بر اینکه کینه آمریکا نسبت به ایران همیشگی است و تمام نمی‌شود، گفت: حال این سؤال مطرح است که چرا برخی این موضوع را درک نمی‌کنند؟
وی خطاب به برخی از مسئولان گفت: بیایید در بین جامعه و با مردم زندگی کنید و ببینید که با تمام مشکلات که برای آن‌ها از نظر اقتصادی و معیشتی به وجود آمده و نگرانی خودشان را هم بیان می‌کنند باز هم حاضر نیستند در مقابل استکبار سر خم کنند و با تمام قوا در مقابل آمریکا می‌ایستند.
وی با بیان اینکه الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت با نظر رهبری معظم انقلاب برای آینده 50 ساله کشور طراحی شده است، گفت: معظم‌له نخبگان و فرهیختگان را فراخوان کرده و این الگو را طراحی کردند که سندی مهمی در راه پیشرفت کشور است.
این مسئول ابرازکرد: بیایید بر اساس فرمایشات رهبری به نیروهای نخبه جامعه اعتماد کرده و آن‌ها را در امور مشارکت بدهید و تصمیم‌سازی غلطی که دشمن از اوضاع کشور ترسیم می‌کند را نقش بر آب کنید.
انتهای پیام

captcha