تلاش‌های علمی منجر به پیشرفت کشور خواهد شد
کد خبر: 3757114
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

تلاش‌های علمی منجر به پیشرفت کشور خواهد شد

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه زنجان گفت: تلاش علمی ایران زیر پرچم عدالت‌خواهی منجر به انحصار‌شکنی و تحقق انواع پیشرفت‌ها خواهد شد.

تلاش‌های علمی منجر به پیشرفت کشور خواهد شدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: پیشرفت علم هسته‌ای کشور، دست‌یابی به غنی‌سازی 20 درصدی و نقش شهید مجید شهریاری، افتخار زنجان و ایران در این پیشرفت، موجب تعجب دنیا شده است. 
امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به سال‌روز قرارداد ننگین گلستان بین ایران و روسیه، ادامه داد: این قرارداد مایه ننگ قاجاریه بود و بخش عظیمی از ایران را از سرزمین مادری جدا کرد.
امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: فرزندان معاصر این دیار با وجود لشکرکشی جهانی، جانانه از ایران دفاع کردند و یک وجب از خاک ایران جدا نشد و این افتخار فقط از آن جمهوری اسلامی است. 
وی شهادت مصطفی خمینی را نقطه عطفی در روند پیروزی انقلاب دانست و گفت: سند جامع تحول تمدن اسلامی که توسط برگزیدگان و دانشمندان کشور و با هدایت مقام معظم رهبری تدوین می‌شود، افق جامع و روشنی از آینده را پیش روی ایران اسلامی قرار خواهد داد.
خاتمی ادامه داد:  این سند در شرایط فعلی که رئیس‌جمهور تاجر مسلک آمریکا دیگران را از همکاری با ایران منع می‌کند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی با بیان اینکه برنامه جامع افق اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی 50 ساله آینده در دست تدوین است، یادآور شد: این برنامه توسط نخبگان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی تدوین می‌شود. 
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر ایستادگی 40 ساله ایران در مقابل استکبار، تاکید کرد: ایران اسلامی به فضل الهی دقیقا در مقابل تصویرسازی منفی دشمن با آینده‌ای‌ روشن و سرافراز قرار گرفته است و تلاش علمی ایران زیر پرچم عدالت‌خواهی منجر به انحصار‌شکنی و تحقق انواع پیشرفت‌ها خواهد شد.
انتهای پیام
captcha