ساختار اقتصادی کشور به سمت عدل و انصاف سوق یابد
کد خبر: 3757118
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
آیت‌الله دژکام:

ساختار اقتصادی کشور به سمت عدل و انصاف سوق یابد

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تأکید کرد که ساختار اقتصادی کشور باید متحول شود و به سمت عدل و انصاف حرکت کند.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 27 مهرماه در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی کشور گفت: ساختار اقتصادی کشور باید متحول شود و به سمت عدل و انصاف حرکت کند و در رأس مشکلات ساختاری کشور، مسئله بانک‌ها قرار دارد.
وی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند که سود پرداختی بانک‌ها به مردم، واقعی نیست و بانک‌ها در حال پول‌سازی هستند، افزود: برای حل این مشکل تنها نیازمند جراحی اقتصاد کشور هستیم.
آیت‌الله دژکام اظهار کرد: وقتی ثروت یک کشور عادلانه توزیع نشود و رانت‌خواری وجود داشته باشد، مردم به لحاظ معیشت دچار مشکل می‌شوند.
امام جمعه شیراز گفت: امروز برخی بی عدالتی‌ها جامعه را رنج می‌دهد، همه می‌دانیم که کشور به لحاظ درآمد وضع بدی ندارد، این تقسیم ثروت است که مشکل دارد و باید راه حل آن را در انصاف و عدالت پیدا کنیم.
وی همچنین بیان کرد: اقتصاد کلان کشور و معیشت مردم، ۲ مقوله مجزاست و اقشار آسیب‌پذیر باید به آسایش و آرامشی ولو موقتی برسند تا مسئولان بتوانند در فرصت مقتضی، کار اساسی برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی انجام دهند.
آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه وجود عدالت در نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی کشور یک امر اساسی و از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است، گفت: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برای شناسایی راه‌حل و گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور باید اهتمام بیشتری داشته باشند و نباید بگویند هرچه به ما ابلاغ شد را اجرا می‌کنیم، بلکه باید فکر کنند و راه‌حل‌های مشکلات را بیابند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس اظهار کرد: برای حل مشکلات کشور، مدیران پیشکسوتی که سال‌هاست در عرصه اجرایی حضور دارند باید اجازه دهند جوان‌های خوش‌فکر و متدین بر سر کار آمده و در سیستم مدیریتی کشور طرحی نو دراندازند.
وی یادآور شد: اصلاح نظام بانکی و سیستم بودجه ریزی در کشور، به طور خودکار به حل مشکل اشتغال منجر می‌شود و زمانی که مردم صرفه را در سرمایه‌گذاری در تولید دیدند، سرمایه خود را به جای بانک و خرید سکه و ارز، روانه بخش تولید می‌کنند.
آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه ساماندهی اقتصاد کشور، ضامن تداوم حیثیت و آبروی مدیران ارشد اقتصاد کشور است و موجب می‌شود مردم تا سال‌ها از آنها به عنوان خدمتگزار یاد کنند، گفت: تحقق این امر با مدیریت‌های سُست که تنها به فکر حضور در محل کار هستند منافات دارد و باید کار به معنای واقعی و جهادی برای مردم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای اصلاح قوانین و بهبود اوضاع کشور جدیت بیشتری نشان دهند، افزود: اینکه ما از مردم رای بگیریم و هیچ کاری نیز انجام ندهیم هنر نیست؛ نمایندگان مجلس باید بدانند در قبال مردم مسئول هستند؛ آن‌هم مردمی که با نجابت تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی منطقه گفت: در دنیای معاصر، کشورهای اسلامی در برابر قدرت‌ها ۲ راه در پیش گرفته‌اند، یکی مقاومت که ایران اسلامی امروز مصداق آن است و دیگری سازش، تسلیم و همراهی با ابرقدرت‌ها که امروز عربستان نماد آن است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: امروز ایران به دلیل مقاومت در برابر ابرقدرت‌ها به نماد عزت در منطقه تبدیل شده و بر معادلات منطقه و تصمیم‌گیری‌های کلان تاثیر مستقیم و تعیین‌کننده دارد و در نقطه مقابل، عربستان نمادی از سازش و ذلت است؛ اینکه ترامپ در سخنرانی‌های اخیرش پادشاه و ولیعهد سعودی را به راحتی تحقیر می‌کند، نشان می‌دهد در پیش گرفتن رویکرد سازش با قدرت‌ها غیر از ذلت و از دست دادن منابع، رهاوردی ندارد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در ادامه با تصریح اینکه همه دوستی‌ها در روز قیامت تبدیل به دشمنی می‌شود به‌جز دوستی با افراد باتقوا که اثرش همچنان باقی است، گفت: جوانان به این مسئله توجه جدی داشته باشند که با چه کسانی رفت‌وآمد دارند؛ وقتی یک دوست و رفیق ناباب، کار خوب را در نظر آدم بد جلوه می‌دهد، دوستی با چنین فردی موجب خواهد شد تا قلب انسان مُهر شود؛ یعنی چنین دلی قدرت شنیدن حرف حق را از دست می‌دهد و درنتیجه باطل جای حق را می‌گیرد و طبق آیه قرآن چنین دل‌هایی از سنگ نیز سخت‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: مهم‌ترین مسئله در این دنیا این است که عاقبت انسان به شر نشود و لقمه حرام در اینکه عاقبت انسان چه باشد تاثیرگذار است به عنوان مثال در کربلا، امام حسین(ع) که نوه پیامبر بود هرچه در برابر لشکر دشمن از حق سخن گفت سخنش شنیده نشد و در مقابلش هلهله کردند چرا که لقمه حرام اثرش را روی لشکر دشمن گذاشته بود و مانع از شنیدن حرف حق می‌شد.
انتهای پیام

captcha