ثبت نام ۱۱۰ هزار زائر اربعین از خراسان رضوی در سامانه سماح
کد خبر: 3757127
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

ثبت نام ۱۱۰ هزار زائر اربعین از خراسان رضوی در سامانه سماح

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار متقاضی سفر اربعین حسینی از استان تا کنون در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ مهدی فروزان در این رابطه افزود: این تعداد در قالب ۴۸ هزار و ۲۲۷ گروه و کاروان ثبت نام کرده اند.

به گفته وی، از این تعداد تا کنون برای ۷۵ هزار و ۲۹۲ نفر گذرنامه روادید صادر و تحویل شده است و تلاش می‌شود با هماهنگی با کنسولگری عراق و تسریع در روند صدور روادید بقیه هم به سرعت انجام شود.

به گفته وی، امسال با همه مسائل و مشکلات آمار متقاضیان سفر اربعین حسینی رشد قابل ملاحظه‌ای دارد چنانکه در سال گذشته در مجموع ۸۰ هزار نفر از استان در سامانه سماح ثبت نام کردند، اما امسال این تعداد هم اکنون که هنوز ۱۰ روز تا اربعین حسینی مانده این رقم از ۱۱۰ هزار نفر گذشت.

وی عنوان کرد: این راهپیمایی نمادی از اتحاد و انسجام مسلمانان و تجمع انسان‌های آزادیخواه از هر دین و مکتب است که هر روز بر وسعت و گستردگی آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا خراسان رضوی در حوزه خدمت رسانی به این زائران در عراق بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۷۰ موکب در عراق از سوی مردم و بخش‌های مختلف استان دایر شده و ۴۵۰۰ نفر از پاکبانان، رانندگان، خادمان افتخاری و خدام بارگاه منور رضوی در طول مسیر زائران از مرز تا کربلا و نجف به زائران خدمت می‌دهند.

فروزان افزود: روز گذشته یک هزار نفر از پاکبان و راننده‌ها و کمک رانندگان شهرداری مشهد با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس عازم عراق شدند و بقیه هم طی چند روز آتی اعزام می‌شوند.

مهسا اسفندیاری

انتهای پیام

captcha