فعال کردن پزشکان ایرانی خارج از کشور در امور خیریه سلامت
کد خبر: 3757134
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

فعال کردن پزشکان ایرانی خارج از کشور در امور خیریه سلامت

گروه سلامت ــ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره اهمیت کار داوطلبانه و خیریه در سلامتT از فعال کردن پزشکان ایرانی خارج از کشور برای بهره‌مندی از توانایی‌های آنان در کمک به نیازمندان و محرومان کشور خبر داد.

فعال کردن پزشکان ایرانی خارج از کشور در امور خیریه سلامتحبیب درگاهی، رئیس سازمان داوطلبان جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ از فعال کردن مشارکت پزشکان خیر ایرانی خارج از کشور در طرح‌های داوطلبانه و مشارکتی این سازمان خبر داد و با بیان اینکه در گروه‌های داوطلبی هلال احمر ۴ گروه حضور دارند، گفت: گروه‌های هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت به فعالیت داوطلبانه در امور بشر دوستانه می‌پردازند.
 
درگاهی بیان کرد: در گروه‌های داوطلبان حمایت و مهارت، از توان پزشکان برای امور تخصصی استفاده می‌شود که بارزترین این نوع حمایت‌ها کاروان‌های سلامتی است که مناطق محروم رفته و به ویزیت، درمان و توانبخشی نیازمندانی می‌پردازد که از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی محروم هستند.

وی افزود: طرح جدید این سازمان بهره بردن از توان ایرانیان خارج از کشور به ویژه پزشکان بوده و بر این اعتقادیم که توان و مهارت این پزشکان می‌تواند خدمات مثمرثمری را ارائه داده و تأثیر به سزایی در ارتقای سلامت مناطق محروم داشته باشد.
 
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای مشارکت گروه‌های خیریه سلامت وجود دارد، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های داوطلب در جا‌هایی که احساس می‌کنند خلأ‌های حمایتی دولت وجود دارد باید ورود پیدا کرده و آن‌ها را پوشش دهند.

وی تأکید کرد: هلال احمر در تلاش است، خیریه‌های حمایتی و کار‌های داوطلبانه را را افزایش داده و به عنوان حلقه واسط توان توانمندان و نیاز نیازمندان عمل کرده و به این گروه‌ها کمک کند.
انتهای پیام
captcha