تجمع و پیاده‌روی اربعین حسینی اوج اقتدار جهان اسلام است
کد خبر: 3757139
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

تجمع و پیاده‌روی اربعین حسینی اوج اقتدار جهان اسلام است

گروه اجتماعی - سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کامیاران گفت: تجمع و پیاده‌روی اربعین حسینی اوج اقتدار جهان اسلام در برابر استکبار جهانی است و زائران سفیرانی هستند که تبیین فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و اسلام ناب محمدی یکی از وظایف آنان است.

تجمع و پیاده‌روی اربعین حسینی اوج اقتدار جهان اسلام است

حجت‌الاسلام ناصر شیری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رمز پیروزی و رسیدن به عزتمندی مسلمانان در همگرایی، اتحاد یکپارچه و انسجام است که در همایش پیاده‌روی اربعین این اتحاد بین مسلمانان هر سال نمایش داده می‌شود.
وی افزود: تجمع و پیاده روی اربعین حسینی‌(ع) اوج اقتدار جهان اسلام در برابر استکبار جهانی است و زائران سفیرانی هستند که تبیین فلسفه قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و اسلام ناب محمدی یکی از وظایف آنان است.
سرپرست اداره تبلیغات کامیاران در مورد فلسفه اربعین امام حسین(ع) عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره اهمیت پاسداشت و بزرگداشت روز اربعین حسینی چنین می‌فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابر بن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشاند، این‌‌ همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».
وی با اشاره به اینکه وظیفه زائران حسینی اربعین بسیار سنگین است، بیان کرد: عزادار و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار نهضت‏ امام حسین‌(ع) فراموش شود.
واقعه عاشورا نقشه راه سعادت و جاودانگی است
حجت‌الاسلام شیری با اشاره به اینکه واقعه عاشورا نقشه راه سعادت و جاودانگی است، اعلام کرد: امام حسین(ع) به حق پرچمدار راستین اسلام ناب محمدی است که نشان داد انسان حقیقی هیچ‌گاه در برابر ظلم و ستم سر خم نخواهد کرد.
وی عنوان کرد: امام حسین(ع) اگرچه با یزید مبارزه کرد اما مبارزه بزرگ ایشان با جهل و گمراهی بود و این گونه است که حماسه‌ساز کربلا آموزنده راه مبارزه با ستمکاران در تاریخ اسلام شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کامیاران در پایان یادآور شد: آنچه در محرم به وقوع پیوست تنها یک واقعه نیست بلکه رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است.
انتهای پیام

captcha