ورود ۱۵ هزار زائر پاکستانی اربعین به کشور
کد خبر: 3757162
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

ورود ۱۵ هزار زائر پاکستانی اربعین به کشور

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: از ۲۱ مهرماه که ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون ۱۵ هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: از 21 مهرماه که ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون 15 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شده‌اند.
وی اظهار کرد: زائران به محض ورود توسط جبهه مردمی شیعه و سنی در موکب مرزی امام خمینی(ره) شهرستان میرجاوه و موکب امام خامنه‌ای در زائرسرای امام رضا(ع) شهرستان زاهدان مورد استقبال قرار می‌گیرند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: محل اصلی اسکان زوار، زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان است که امسال دو هزار متر مربع زیربنا در دو طبقه، به مساحت آن افزوده شده تا دغدغه کمبود فضا وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه امسال 40 چشمه حمام صحرایی با امکانات بهداشتی لازم در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان ایجاد شده است، ادامه داد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نصرت‌آباد نیز به منظور تکریم و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تجهیز و آماده شده است.
مؤمنی‌مقدم با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰ هزار زائر پاکستانی در ایام اربعین حسینی وارد زاهدان شوند، بیان کرد: ورود زوار در روزهای اخیر افزایش زیادی پیدا کرده، به طوری که شب گذشته شش هزار زائر از مرز میرجاوه وارد خاک کشورمان شدند.
گفتنی است، امسال جهت تسریع در فرآیند کنترل روادید و گذرنامه، تعداد گیت‌ها در مرز میرجاوه از ۱۰ به ۱۸ گیت افزایش یافته است.

ورود 15 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی به کشور

ورود 15 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی به کشور

ورود 15 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی به کشور

انتهای پیام

captcha