پوستر کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه رونمایی شد
کد خبر: 3757180
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

پوستر کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه رونمایی شد

گروه فرهنگی - پوستر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش «آیین‌های عاشورایی» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی امروز، ۲۸ مهرماه در محل فرمانداری قروه رونمایی شد.

پوستر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در قروه رونمایی شد

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن بابائیان، امام جمعه قروه امروز، 28 مهرماه در آیین رونمایی از این پوستر اظهار کرد: لازم است نظرات و پیشنهادهای صاحب‌نظران و کارشناسان اهل فن در راستای هر چه بهتر برگزار کردن همایش‌ها و کنگره‌‌های ملی و مناسبتی سنجیده و لحاظ شود.
وی برگزاری این کنگره را گامی در راه اعتلای هنر عاشورایی دانست و افزود: برگزاری ١٠ دوره کنگره ملی شعر عاشورایی سند افتخاری برای شهرستان قروه است.
امام جمعه قروه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌‌ها و توانمندهای فرهنگی شهرستان‌های تابعه استان، عنوان کرد: برگزاری کنگره ملی با موضوع قیام عاشورا نیازمند کار کارشناسانه تطبیقی است.
وی با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در زمینه‌های مختلف اعلام کرد: شعر عاشورایی مصداق حماسه‌ای از غیرت حسینی است و بایستی با تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) جهت ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی بیش از پیش تلاش کرد.
فرماندار شهرستان قروه نیز در ادامه با تأکید بر اهمیت تقریب مذاهب در برگزاری ویژه‌برنامه‌های مناسبتی و مذهبی از اعلام آمادگی این شهرستان برای هر چه بهتر برگزار شدن چنین برنامه‌هایی خبر داد.
لازم به ذکر است؛ در ادامه از پوستر یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین‌های عاشورایی با حضور امام جمعه قروه، فرماندار قروه، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شهردار قروه، رئیس شورای شهر قروه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل فرمانداری قروه رونمایی شد.
یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین‌های عاشورایی از اول تا سوم ابان سال جاری در سه بخش شعر، عکس و آیین‌های عاشورایی در شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha