بزرگداشت سالگرد رهبر مسلمانان بوسنی در سارایوو
کد خبر: 3757184
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

بزرگداشت سالگرد رهبر مسلمانان بوسنی در سارایوو

گروه بین‌الملل ـ پانزدهمین سالگرد درگذشت علی عزت بگوویچ، رهبر فقید مسلمانان بوسنی و هرزگوین با حضور سفیر کشورمان در سارایوو برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالگرد درگذشت علی عزت بگوویچ، رئیس جمهور فقید بوسنی و هرزگوین با حضور مقامات سیاسی، فرهنگی، مذهبی، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی و مردم پایتخت بوسنی در مزار وی در قبرستان «کواچی» سارایوو برگزار شد.

بنا به اعلام سفارت ایران در سارایوو، هیأتی از سفارت کشورمان در این مراسم حضور یافت و محمود حیدری سفیر کشورمان در این مراسم با اهدای تاج گل به شهدای بوسنی وهرزگوین و مزار علی عزت بگوویچ به مقام ایشان ادای احترام کرد.

سفیر ایران با گرامیداشت یاد مرحوم علی عزت بگوویچ با انتشار پیامی توئیتری گفت: مردم ایران هنوز بوسنی وهرزگوین را همراه با نام مرحوم علی عزت بگوویچ می‌شناسند؛ مردی که برای ملت و کشورش مبارزه کرد‌ و در تحکیم دوستی میان دو‌ ملت در شرایط سخت، نقشی اساسی داشت.

مراسم با پخش سرود ملی بوسنی و هرزگوین و قرائت فاتحه برای رئیس جمهور فقید بوسنی و هرزگوین و شهدای جنگ این کشور آغاز و سپس مراسم اهدای دسته گل به مزار علی عزت بگوویچ برگزار شد و مقامات و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی به نوبت با حضور بر سر مزار وی، با اهدای گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره اولین رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین را گرامی داشتند.

در این مراسم، «دنیس ازویزدیچ» رئیس شورای وزیران، «صفت سافتیچ» معاون رئیس مجلس اقوام، خانواده و فرزندان مرحوم عزت بگوویچ، رهبران احزاب سیاسی بوسنی و هرزگوین، رؤسای نهادها و مراکز فرهنگی و سفرای ایران، فلسطین و ترکیه و قطر حضور داشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha