اعلام آمادگی سه دانشگاه اراک برای اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3757212
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

اعلام آمادگی سه دانشگاه اراک برای اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین

گروه معارف - مدیر اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی گفت: مسئولین دانشگاه اراک، علوم پزشکی و صنعتی اراک برای اعزام دانشجویان، اساتید و کارکنان به شکل کاروانی برای پیاده‌روی اربعین اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی سه دانشگاه اراک برای اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین

علی صالحیان، مدیر اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص اعزام دانشجویان به عتبات، اظهار کرد: هفته گذشته 14 مهرماه نخستین جلسه هماهنگی ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور معاونین فرهنگی دانشگاه‌های استان، مسئول بسیج دانشجویی و مسئولین دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها برگزار شد.
وی ادامه داد: در این جلسه مسئولین دانشگاه اراک، علوم پزشکی و صنعتی اراک برای اعزام دانشجویان، اساتید و کارکنان به شکل کاروانی برای پیاده‌روی اربعین اعلام آمادگی کردند. لازم به یادآوری است دانشجویانی که به صورت کاروانی اعزام شوند ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان به آن‌‌ها بسته فرهنگی اعطا می‌کند.
مدیر اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان مرکزی افزود: طبق روال سال‌های گذشته مسئولیت دریافت و تطبیق مدارک خروج از کشور دانشجویان به منظور دریافت مجوز خروج از کشور از طریق سامانه سقا بر عهده دفاتر بسیج دانشجویی است و همچنین شورای امور عتبات دانشگاهیان با همکاری نظام وظیفه باید در خصوص تایید مجوزهای خروج از کشور دانشجویان اقدام کنند.

لغو دریافت ضمانت یکصد هزار تومانی دانشجویان
صالحیان بیان کرد: پیش از این سازمان نظام وظیفه اعلام کرده بود هر یک از دانشجویان برای خروج از کشور مبلغ یکصد هزار تومان به عنوان ضمانت ودیعه‌گذاری کنند. با توجه به دریافت بخشنامه‌ای که در 25 مهرماه صورت گرفت، دریافت این مبلغ ملغی شد.
وی اظهار کرد: دانشجویان می‌توانند جهت دریافت وام از صندوق رفاه دانشگاهی به مبلغ 700 هزار تومان و نیز مبلغ دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه از طریق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان استان با مراجعه به بانک ملت اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha