معیار حمایت مالی از مؤسسات قرآنی؛ قبولی و همکاری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن
کد خبر: 3757218
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

معیار حمایت مالی از مؤسسات قرآنی؛ قبولی و همکاری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: معیار و ملاک حمایت مالی از موسسات فرهنگی قرآن و عترت، حضور و همکاری در ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت و تأمین اعتبار پس از برگزاری آزمون سراسری است و بر اساس نمرات قبول شده هر موسسه از طریق موسسه معین و با نظارت معاونت قرآن و عترت اداره‌کل انجام می‌شود.

معیار حمایت مالی از موسسات قرآنی؛ قبولی و همکاری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

محمود شالویی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: آموزش قرآن یکی از ارکان زیر بنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه به حساب می‌آید و عملکرد آموزشی موسسات قرآن و عترت از نظر کیفی و کمی سنجش و ارزیابی می‌شود.

وی افزود: به روز رسانی و تکمیل بانک اطلاعات قرآن در رشته‌های مختلف و استاندارد‌سازی و جهت‌دهی آموزش قرآن و عترت در موسسات فرهنگی قرآن و عترت و ایجاد انگیزه میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت از دیگر اهداف آزمون هفدهم است.

شالویی تصریح کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و نهادهای قرآنی از جمله اهداف این آزمون است بنابراین آزمون مورد نظر در سال جاری با مشارکت پنج دستگاه و سازمان همچون؛ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما و دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی زمان آزمون سراسری حفظ  و مفاهیم قران کریم سال 1397 را در بخش کتبی 16 اسفندماه و بخش شفاهی 18 تا 23 اسفندماه دانست و افزود: ثبت نام برای شرکت در این آزمون آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: از ویژگی‌های خوب این آزمون توجه به اصل جدایی‌ناپذیر قرآن کریم و اهل بیت و تقویت و گسترش مشارکت حداکثری مردم و تاکید بر گسترش درک عموم مردم از مفاهیم و زیبایی‌ها و لذات معنوی قرآن کریم و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی سایر دستگاه‌های اجرایی و اهتمام ویژه به توسعه فرهنگ قرآنی میان اقشار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ایجاد التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی توسعه مهارت‌های درک معنای آیات قرآن کریم و اتخاذ تدابیر لازم برای توانمندسازی موسسات فرهنگی قرآن و عترت از سیاست‌های ما  در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی است.

شالویی گفت: معیار و ملاک حمایت مالی از موسسات فرهنگی قرآن و عترت حضور و همکاری در ثبت نام آزمون سراسری حفظ ومفاهیم قرآن و عترت و تامین اعتبار پس از برگزاری آزمون سراسری و بر اساس نمرات قبول شده هر موسسه از طریق موسسه معین و با نظارت معاونت قرآن و عترت اداره‌کل انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha