اربعین حسینی؛ بزرگترین کنگره انسانی جهان و خاری در چشم دشمن
کد خبر: 3757221
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

اربعین حسینی؛ بزرگترین کنگره انسانی جهان و خاری در چشم دشمن

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه زابل تصریح کرد: اربعین بزرگترین کنگره انسانی جهان در یک بازه چند روزه و این کنگره نمایش قدرت اسلام و معارف الهی است؛ این حرکت عظیم فقط مختص مسلمانان نیست بلکه پیروان دیگر ادیان نیز در این مسیر قدم نهاده‌اند.

اربعین حسینی؛ بزرگترین کنگره انسانی جهان و خاری در چشم دشمن

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیین دینی عبادی نماز جمعه، ۲۷ مهرماه شهرستان زابل به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبر کیخا در مصلی بزرگ المهدی(عج) زابل برگزار شد.

امام جمعه زابل پس از سفارش به رعایت تقوا و ساماندهی امور زندگی، ضمن تشکر از متولیان برگزاری همایش یادواره سردار شهید لکزایی و شهدای وحدت و امنیت گفت: شهدای عزیز رفتند تا دین و نظام اسلامی زنده بماند، زندگی این عزیزان را مطالعه کنیم و در همه شئونات زندگی از سیره این بزرگواران الگو بگیریم.

وی در آستانه ایام اربعین حسینی ضمن تاکید بر شرکت منسجم و مداوم در مجالس عزاداری این ایام تأکید کرد: اربعین اباعبدالله الحسین(ع) خاری است در چشم دشمنان، از محافل و مجالس اباعبداالله الحسین(ع) کمال استفاده را ببریم چرا که هم اسباب خیر در دنیا است و هم در آخرت. اربعین در واقع بزرگترین کنگره انسانی جهان در یک بازه چند روزه که این کنگره نمایش قدرت اسلام و معارف الهی است. این حرکت عظیم فقط مختص مسلمانان نیست بلکه افراد دیگر با ادیان دیگر نیز در این مسیر مشاهده شده‌اند.
حجت‌الاسلام علی اکبر کیخا در ادامه با اشاره به ترفندهای مختلف دشمن در تحمیل نبرد اقتصادی هوشیاری و بصیرت را دو عامل مهم برای پیروزی در این جنگ ظالمانه برشمرد و گفت: دشمن درصدد است که در جهان اسلام تفرقه بیندازد و این اتحاد و همدلی را از بین ببرد، گردهمایی اربعین تمامی این فتنه‌ها و تفرقه‌ها را از بین می‌برد. دشمن در تلاش است، با این حرکت عظیم مقابله کند، اما با توجه به عنایات خداوند و ائمه اطهار(ع) نه تنها در این راه موفق نشده‌ است، بلکه مراسم اربعین هر سال باشکوه تر و پر رنگ‌تر از قبل برگزار می‌شود و عشاق امام حسین(ع) فوج فوج راهی کربلای معلی می‌شوند.
مراقب باشیم تحریم‌ها بهانه‌ای برای جاماندن از کنگره عظیم اربعین نشود. برای دین باید هزینه کرد، هم هزینه مالی و هم جانی. ما در منطقه دارالولایه‌ای زندگی می‌کنیم که اگر خانواده‌ای محصولی برداشت می‌کرد، ابتدا خمس و ذکات مالش را پرداخت می‌کرد، بعد مابقی آن محصول را به خانه می‌برد.
خطیب جمعه زابل با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت رهایی مرزبانانی که در چنگال اشرار مسلح گرفتار شده‌اند، افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند پیشرفت جهان اسلام و بالاخص ایران اسلامی را ببیند. دشمن چشم دیدن استقلال، پیشرفت، ترقی و امنیت کشور ما را ندارد، به همین جهت برای ضربه زدن به نظام اسلامی، یا مستقیما وارد می‌شوند به مانند حادثه طبس، و یا غیرمستقیم توسط مزدورانشان حادثه‌ای به مانند حادثه اهواز و یا ربوده شدن مرزبانان نظام اسلامی را پی‌ریزی می‌کنند.

وی ضمن یاد و نام از سرلشگر خلبان شهید جاوید الاثر محمد میر که از شهدای شاخص در سطح کشور است، در آستانه سالروز شهادت این شهید مظلوم و غریب یادآور شد: چند سال است که یادآور می‌شویم و فریاد میزنیم، چرا برای این شهید بزرگوار که به نوعی آبروی سیستان و ایران محسوب می‌شود، یادواره‌ای برگزار نمی‌‌شود؟ این چراها ذهن همه را مشغول کرده و نگران‌کننده است. ان‌شاءالله به زودی یادواره‌ای در شأن این شهید بزرگوار داشته باشیم. از صدا و سیما که به صورت ویژه در مورد این عزیز بزرگوار مستندی ساخته و پخش کردند، تشکر می‌کنیم.
امام جمعه زابل در ادامه به مناسبت هفته ورزش گفت: از مسئولین مربوطه خواهشمندیم به ظرفیت ویژه سیستان توجه کنند، چرا که اگر برنامه‌ریزی مختصر با بودجه نه چندان زیاد هم صورت گیرد، می‌توان نخبه‌های ورزشی را تکثیر کرد. از مدیر کل محترم ورزش و همه مسئولین مربوطه انتظار داریم به نخبه‌ها و استعدادها توجه کنند و ورزش را سیاسی نکنند. تغییر در مدیریت به صورت ناگهانی نگران‌کننده است. مسئولین توجه کنند تا استعدادها از بین نرود.

وی در پایان سالروز درگذشت عالم بسیجی و بصیر آیت‌الله مهدوی کنی در سال ۱۳۹۳ سالروز شهادت آیت‌الله شهید مصطفی خمینی(ره) که در راه نظام اسلامی از جان خود گذشت و با خون خود به درخت نوپای انقلاب جان بخشید را گرامی داشت.
حسین قدس نیا

انتهای پیام

captcha