انس و عمل به قرآن؛ موثرترین درمان بحران معنوی
کد خبر: 3757238
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

انس و عمل به قرآن؛ موثرترین درمان بحران معنوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مؤثرترین درمان بحران معنوی، انس و عمل به قرآن کریم است، گفت: مربیان ‌قرآن باید جامعه‌شناس، روانشناس و سیاستمدار باشند تا با افزایش بصیرت متعلمان خود، آنها را از آسیب‌های احتمالی پیش رویشان مصونیت بخشند.

انس و عمل به قرآن؛ موثرترین درمان بحران معنوی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمود پوریوسف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی صبح امروز، 28 مهرماه در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت که در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه که در این مسابقات جلوه ویژه دارد این است که قرآن مایه جمع و وحدت شده است، تصریح کرد: ما مسلمانان عوامل اتحاد زیادی داریم، که قرآن اهم آنهاست و قرآن وسیله اجتماع ما مسلمانان است.
وی با اشاره به اینکه باید به مفاهیم قرآنی و وعده‌های الهی در قرآن باور و یقین داشته باشیم که این باور مایه عزت، قدرت اسلامی و الهی است، تصریح کرد: بزرگترین بحرانی که اکنون بر جامعه بشریت، بخصوص بر جوامع به اصطلاح پیشرفته و صنعتی، حکومت می‌کند، بحران معنوی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: مؤثرترین درمان بحران معنوی، انس و عمل به قرآن کریم است و الحمدالله در جامعه ما نهضت انس با قرآن به‌خوبی مشاهده می‌شود و باید این نهضت روزبروز تقویت شود و تمسک به عترت و امامت و ولایت، باعث اعتلای بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی در جوامع انسانی به‌خصوص جوامع اسلامی می‌شود.
وی یادآور شد: لذا مربیان ‌قرآن باید جامعه‌شناس، روانشناس و سیاستمدار باشند تا با افزایش بصیرت متعلمان خود، آنها را از آسیب‌های احتمالی پیش‌رویشان مصونیت بخشند.
پوریوسف در ادامه بااشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی گفت: اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‌گذاری شد، اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون؛ از قبیل شهادت امام حسین(ع) در عاشورا، به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل‌های بعد، از دستاورد شهادت استفاده زیادی نخواهند برد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به به بیانات مقام معظم رهبری افزود: همانطوری که رهبر عظیم‌الشأن جمهوری اسلامی فرمودند، توفیق درس قرآن، انس با قرآن و تلاوت و فهم قرآن به ما داده شده است و در دوران قبل از انقلاب هیچ حرکتی جمعی در ترویج قرآن انجام نمی‌گرفت ولی الحمدالله در دوران جمهوری اسلامی یکی از برنامه های اصلی، ترویج قرآن و حفظ و تلاوت و فهم قرآن است که یکی از مظاهر آن مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی است که در این راه فعالیت و جدیت ستودنی دارد.
انتهای پیام

captcha