اعزام ۱۷ مبلغ از خراسان‌شمالی به مرز مهران
کد خبر: 3757239
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

اعزام ۱۷ مبلغ از خراسان‌شمالی به مرز مهران

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از اعزام ۱۷ مبلغ و روحانی در آستانه اربعین حسینی(ع) به موکب بقاع متبرکه در مرز مهران خبر داد.

اعزام ۱۷ مبلغ از خراسان‌شمالی به مرز مهران

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد:این تعداد مبلغ و روحانی اعزامی به مرز مهران در موکب اماکن و بقاع متبرکه که ازشش استان کشور حضور دارند، وظیفه پاسخگویی به مسائل شرعی، احکام و مشاوره را برای زائران دارند.
وی ادامه داد: تاکنون با ارسال دو دستگاه تریلی کالاهایی نظیر چادر، فرش، آرد و داربست از خراسان‌شمالی به مرز مهران ارسال شده است.
صفری با اشاره به راه‌اندازی نانوایی سیار در مرز مهران، افزود: تاکنون ۷۳ کیسه آرد برای پخت نان زائران ارسال شده است.
وی عنوان کرد: علاوه بر ارسال دو دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه مینی‌بوس برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران اربعین، ۳۷ نیروی انسانی و ۱۷ مبلغ و روحانی به موکب اماکن و بقاع متبرکه در مرز مهران اعزام شده‌اند.
صفری اظهار کرد: با توجه به اینکه اوقاف خراسان‌شمالی مسئولیت کمیته فرهنگی و حراست موکب اماکن متبرکه را برعهده دارد، اقداماتی فرهنگی از جمله راه‌اندازی زیارت مجازی را در این موکب در دستور کار دارد.
وی بیان کرد: اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی وظیفه احداث ۵۰۰ متر از موکب اماکن و بقاع متبرکه واقع در میدان اربعین در مرز مهران را برعهده دارد.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی یادآور شد: بخش زیادی از فعالیت‌های موکب اماکن و بقاع متبرکه مربوط به برگشتن زائران از کربلا است.
انتهای پیام.

captcha