پخت روزانه ۵ هزار قرص نان در موکب زیارت عاشورای همدان
کد خبر: 3757255
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

پخت روزانه ۵ هزار قرص نان در موکب زیارت عاشورای همدان

گروه اجتماعی - مسئول فرهنگی موکب زیارت عاشورای همدان عنوان کرد: موکب زیارت عاشورای همدان با خود یک دستگاه نانوایی نیز به همراه دارد که روزانه ۴ الی ۵ هزار قرص نان گرم پخت کرده و در میان زائران توزیع می‌کند.

پخت روزانه 5 هزار قرص نان در موکب زیارت عاشورای همدان

محسن مرتضایی، مسئول فرهنگی موکب زیارت عاشورای همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این موکب به مدت 12 روز از 29 مهر ماه در کربلای معلی مستقر خواهد شد.
وی با بیان اینکه این موکب برای 4 سال متوالی در عراق برپا می‌شود افزود: این موکب در هر شبانه روز ظرفیت اسکان 2 هزار نفر از زائران آقا و خانم را دارد این اسکان با برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت، قرائت زیارت عاشورا و اربعین، روضه خوانی و ترویج مراسم سنتی و اصیل عزاداری شهر همدان همراه است.
مرتضایی ادامه داد: یکی از برنامه‌های فرهنگی این موکب که با هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می‌شود روایت واقعه عاشورا از زمان خروج کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا خروج اسرا از شام با استفاده از دستگاه ویدئو پروژکتور است که هرساله با استقبال بسیار بالایی زائران مواجه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موکب زیارت عاشورای همدان روزانه 20 هزار غذا توزیع می‌کند گفت: علاوه بر برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فرهنگی، 80 نفر از خادمان امام حسین(ع)‌ در هر سه وعده غذایی از مهمانان ابا‌عبدالله پذیرایی می‌کنند.

ترویج مراسم عزاداری اصیل همدان در کربلا، توسط موکب زیارت عاشورای همدان
مسئول فرهنگی موکب زیارت عاشورای همدان بیان کرد: اقلام وعده‌های غذایی همه از قبل با نظارت بهداشت آماده و بسته بندی شده و توسط ماشین های یخچال دار به کربلا حمل می‌شود.
مرتضایی با بیان اینکه تمام هزینه‌های موکب مردمی بوده و از طریق خیرین تأمین می‌شود ادامه داد: موکب زیارت عاشورای همدان با خود یک دستگاه نانوایی نیز به همراه دارد که روزانه 4 الی 5 هزار قرص نان گرم پخت کرده و در میان زائران توزیع می‌کند.
وی گفت: راهپیمایی اربعین به بزرگترین اجتماع بشری در دنیای امروز تبدیل شده است و مردم ایران و عراق در این مراسم همدلی دو ملت را نمایش می‌دهند که امسال به عقیده بنده این مراسم باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.
مسئول فرهنگی موکب زیارت عاشورای همدان بیان کرد: با وجود تمام مشکلات اقتصادی در کشور، جایگاه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در میان مردم شیعه و حتی بسیاری از مسلمانان جایگاه ویژه ای است حال در این میان رسالت دوستاران اباعبدالله نمایش هرچه بهتر اقتدار اربعین به جهانیان است.

انتهای پیام

captcha