قرآن، درمان بزرگترین بیماری‌های قرن است
کد خبر: 3757270
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

قرآن، درمان بزرگترین بیماری‌های قرن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن، شفا و درمان بزرگترین بیماری‌های قرن است، گفت: ما برای اینکه فضای دانشگاه‌ها فرهنگی شود باید دانشجویان را بیش از پیش با مفاهیم قرآن آشنا کنیم.

قرآن، درمان بزرگترین بیماریهای قرن است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا میرزایی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی صبح امروز، 28 مهرماه در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت که در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، با اشاره به تقارن مسابقات قرآن با هفته سلامت و بهداشت روان بیان کرد: سلامت از دیدگاه قرآن به نبود آفت، عیوب و نواقص در وجود انسان گفته می‌شود و از منظر قرآن روح انسان زمانی سالم است که عاری از هرگونه عیب و نقص باشد و اگر آلوده به نواقص بود یعنی روح انسان بیمار است.
وی با اشاره به اینکه ممکن است روح انسان در بسیاری از ساحت‌ها بیمار باشد، خاطرنشان کرد: تمامی حیوانات با بدن خود مورد قضاوت قرار می‌گیرند ولی هیچ گاه در مورد انسان اینگونه نبوده و معیار قضاوت خصوصیت‌های انسانی است و حتی اگر یک انسان جسم سالمی داشته باشد اما آلوده به رذایل اخلاقی باشد به آن شخص بیمار روحی اطلاق می‌شود.
وی یادآور شد: در روز قیامت فرزند و اموال به کار هیچ کس نخواهد آمد و فقط روح سالم است که می‌تواند رهایی بخش انسان باشد و اگر فردی با قلب و روان سالم وارد روز قیامت شود نجات خواهد یافت و از این رو ما باید به دنبال روح سالم باشیم که این امر در سایه بازگشت به قرآن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: تمامی مشکلات اقتصادی، اجتماعی و حتی بین‌المللی در سایه بازگشت به قرآن حل می‌شود و دوری از قرآن موجب بروز مشکلات در جوامع کنونی و حتی اسلامی شده است چرا که باوجود خواندن بسیار زیاد قرآن ولی در مفاهیم آن تدبر نمی‌شود.
وی با اشاره به بیانات امام علی(ع) در نهج‌البلاغه بیان کرد: ایشان می‌فرماید بدانید که قرآن مایه خیرخواهی است که هرگز انسان را گمراه نمی‌کند و فریب نمی‌دهد، سخنگویی است که هرگز دروغ نمی‌گوید و هیچ کس با قرآن همنشین نمی‌شود مگر اینکه چیزی از رذایل اخلاقی او کاسته شده و چیزی به او افزوده شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: قرآن، شفاع و درمان بزرگترین بیماری‌های قرن است و ما برای اینکه فضای دانشگاه‌ها فرهنگی شود باید دانشجویان را بیش از پیش با مفاهیم قرآن آشنا کنیم.
انتهای پیام

captcha