تفسیر و توضیح مسائل روز در هیئت شهدای گمنام
کد خبر: 3757295
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

تفسیر و توضیح مسائل روز در هیئت شهدای گمنام

گروه فرهنگی - مسئول هیئت شهدای گمنام گلزار مصلی بندرعباس، گفت: هیئت شهدای گمنام در جلسات هفتگی خود به تفسیر و توضیح مسائل روز می‌پردازد.

هیئت شهدای گمنام جلسات هفتگی به تفسیر و توضیح مسائل روز می‌پردازد

حجت‌الاسلام زارع، مسئول هیئت شهدای گمنام گلزار مصلی بندرعباس در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با بیان اینکه هیئت شهدای گمنام از محرم سال ۹۵ جلساتی را به‌صورت هفتگی در جوار هشت شهید گمنام در مصلی برگزار می‌کند، گفت: در واقع ما تصمیم گرفتیم تنها به برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی اکتفا نکنیم و نسبت به مسائل دغدغه‌مند باشیم.
وی با بیان اینکه هدف ما آگاه‌سازی مردم از تفکری به نام لیبرالیسم است که مجدانه در برابر تفکر اسلامی، بیش از سه دهه به مقابله ایستاده است و این تفکری است که می‌خواهد دین ما را از معیشت مردم جدا کند، افزود: اندیشه‌ای که می‌گوید، ماه رمضان یا محرم و صفر باید به مسجد و حسینیه‌ها رفت حال‌آنکه مساجد پایگاه‌های فرهنگی و عقیدتی مردم هستند.
حجت‌الاسلام زارع ادامه داد: در احادیث متواتر در مورد فضیلت و جایگاه سیاسی و اعتقادی مسجد سخن به میان آمده است و جایگاه علم و حکمت‌آموزی خوانده‌ شده است.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه متأسفانه ما مستمعینی را برای خود نساخته‌ایم که در طول سال بتوانیم با آنان در مورد اتفاقات و یا امتحانات و یا مسائل روز کشور که به‌طور روزمره با آن درگیرند سخن بگوییم، افزود: رفته‌رفته این شبهه برایشان پیش می‌آید دین به درد کجای زندگی‌شان می‌خورد.
وی تصریح کرد: وقتی ما می‌گوییم قرآن کامل‌ترین کتاب است بس در آن برای تمام مسائل ما برنامه‌ریزی‌شده، ولی متأسفانه به دلیل کم‌کاری متولیان قرآنی و فرهنگی و عدم خواستار جمعی مردم این مسائل بیان‌نشده است.
حجت‌الاسلام زارع با بیان اینکه در مورد مشکلی که با تحریم دلار به وجود آمد در زمان امام باقر(ع) نیز اتفاق افتاده توسط امپراتوری روم که روی سکه‌ها توهین به اسلام می‌نوشتند تا مسلمانان نتوانند از آن استفاده کنند، افزود:امام محمدباقر(ع) تمام خلیفه‌ها را با اینکه خیلی از آن‌ها را قبول نداشت دعوت کرد و با نظارت ایشان یک پول واحد اسلامی ساختند.
وی بیان کرد: در همین راستا هیئت شهدای گمنام در جلسات هفتگی به تفسیر و توضیح مسائل روز که مردم درگیر آن هستند پرداخت که تمام برگزارکنندگان او نیز خود مردم هستند.
زارع اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع حجاب ابتدا حلقه‌های معرفتی را در این خصوص توسط بانوان هیئت تشکیل دادیم و فعالیت در این حوزه را با معرفی کتاب و جلسات نقد و بررسی آغاز کردیم.
وی ادامه داد‌: به هر صورت این کار ادامه یافت و ما تلاش کردیم یک هیئت سکولار نباشیم که دین را از فضای زندگی جدا کنیم بنابراین کار در حوزه حجاب را ادامه دادیم.
مسئول هیئت شهدای گمنام بندرعباس تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند در خصوص بحث حجاب و آن اینکه افرادی که حجابشان درست نیست عیبشان در ظاهر است و عیب‌ها در ما پوشیده است و عمل آن‌ها به دلیل عدم آگاهی و جهالت است تصمیم گرفتیم به گونه‌ دیگری به این افراد نگاه و توجه کنیم.
حجت‌الاسلام زارع در پایان گفت: تلاش کردیم موضع ما نسبت به این مسئله از روی عداوت و یا برخورد نامناسب و بداخلاقی‌ها نباشد و خوشبختانه با همین رویه توانستیم کار‌های خوبی را نیز ارائه دهیم.

انتهای پیام.

 

 

captcha