تعویق صدور حکم عامل کشتار مسلمانان در کانادا
کد خبر: 3757316
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

تعویق صدور حکم عامل کشتار مسلمانان در کانادا

گروه بین‌الملل – حکم دادگاه در مورد مردی که به کشتن 6 فرد مسلمان در مسجدی در استان کبک کانادا متهم است، تا اوایل سال آینده میلادی به تعویق افتاد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست آی؛ دادگاه کبک اعلام کرد که به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری در‌باره حکم الکساندر بیزونت (Alexandre Bissonnette)، مردی که به کشتن 6 مسلمان در مسجدی در استان کبک کانادا متهم است نیاز دارد.

 بیزونت به 6 فقره قتل در جریان حمله به «مرکز فرهنگی اسلامی» در کبک کانادا در سال 2017 متهم است.
 
در جریان این حمله که پس از نماز مغرب روی داد، 6 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.

فرانسوا هوت (Francois Huot) قاضی دادگاه گفت: سعی می‌کنم تا پایان ژانویه (اوایل بهمن ماه) به جمع بندی درباره حکم برسم. من اهمیت این تصمیم را می‌دانم و این امر مستلزم در نظر‌گرفتن ملاحظات قانونی بسیاری است.

شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) تعویق اجرای حکم این فرد را برای خانواده‌های قربانیان «ویران کننده» خوانده است. این شورا در حساب توئیتر خود نوشت: اینکه خانواده‌ها باید همچنان برای نهایی شدن حکم، منتظر بمانند ویران‌کننده است اما ما امیدواریم که با وجود این تاخیر، عدالت اجرا شود.

دادستان برای بیزونت به جرم حمله ناشی از نفرت ضد اسلامی، درخواست حبس ابد بدون تخفیف قبل از 150 سال درخواست کرده اما وکلای او چنین حکمی را خشن و مانند حکم اعدام دانسته‌اند.
انتهای پیام
captcha