انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد/ ایکنا؛ خبرگزاری با مخاطبان فرامرزی
کد خبر: 3757320
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
حجت‌الاسلام عبادی در دیدار با خبرنگاران ایکنا:

انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد/ ایکنا؛ خبرگزاری با مخاطبان فرامرزی

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید پیام‌های قرآن به گونه‌ای برای ملت بیان شود که مؤثر باشد و این نیاز به کار تخصصی دارد، گفت: خبرگزاری ایکنا می‌تواند پیام‌های قرآنی را به آن سوی مرز‌ها مخابره کند.

انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد/ ایکنا؛ رسانه‌ای تاثیرگذار
به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز، 28 مهر در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری ایکنا در خراسان‌جنوبی و مدیر شعب ایکنا، اظهار کرد: خلقت انسان نسبت به سایر موجودات دیگر یک خلقت فرهنگی است.
وی با بیان اینکه انسان در زندگی در این دنیا ماهیت پیدا می‌کند، افزود: موجودات دیگر مانند جامدات، نباتات و حیوانات تعریف شده هستند اما انسان این گونه نیست و بر اساس سیستم فرهنگی که اتخاذ کرده، ساخته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: آنچه که پاسخگوی انسان است، مکتب فرهنگی است و اسلام مکتب فرهنگی و انقلاب نیز برخاسته از اسلام و انقلاب فرهنگی است.
عبادی با بیان اینکه قرآن سند اسلام و متن فرهنگی است، تصریح کرد: ما به آن اندازه موفق می‌شویم که در فرهنگ‌سازی اسلامی موفق شویم.
وی ادامه داد: نگاه به قرآن، نوشتن و خواندن قرآن، حفظ و تفسیر قرآن ثواب دارد و این‌ امور همه ارزشمند است اما هدف نزول قرآن این موضوعات نبوده بلکه هدف اصلی از نزول قرآن، عمل به آن و فرهنگ‌سازی قرآن است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر پیام‌های قرآن فرهنگ‌سازی نشود هیچ کدام از این موارد ثمری ندارد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد خدمتگزار است و کارهای ریشه‌ای که تاکنون انجام داده قابل تقدیر است.
عبادی با بیان اینکه وجود خبرگزاری ایکنا در جامعه اسلامی ضرورت دارد، اظهار کرد: باید پیام‌های قرآن به گونه‌ای برای ملت بیان شود که موثر باشد و این نیاز به کار تخصصی دارد.
وی افزود: امروز دنیا به بن بست رسیده و برای دشمنان، فرهنگ اسلامی، انسانی و الهی مطرح نیست بلکه آن‌ها به دنبال قتل عام و ویرانی شهرها هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیام‌های قرآنی در حل مشکلات بشری تاثیرگذار است، گفت: هر اندازه کیفیت پیام‌های قرآنی بیشتر شود تاثیرگذاری و میزان موفقیت آن نیز بیشتر خواهد بود.
عبادی خطاب به خبرنگاران ایکنا، بیان کرد: بسیاری از افراد در پشت مرزها منتظر دریافت پیام‌های قرآنی هستند لذا شما باید پیام‌های قرآنی را با کیفیت به آن سوی مرزها برسانید.

انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد/ ایکنا؛ خبرگزاری با مخاطبان فرامرزی

سیدمیلاد اوصیا، مدیر شعب خبرگزاری ایکنا نیز در این دیدار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خبرنگار افتخاری خبرگزاری ایکنا هستند، گفت: مخاطبان خبرگزاری ایکنا فراتر از مرزها است.
وی با بیان اینکه همواره جنبه بین‌المللی بودن بحث قرآن در خبرگزاری ایکنا لحاظ شده است، افزود: خبرگزاری ایکنا مخاطبان خود را فراتر از مرزها درنظر دارد.
اوصیا با بیان اینکه ایکنا تأثیرات خوبی در منطقه و جهان اسلام داشته است، اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت زبان روسی در خبرگزاری ایکنا، رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بازدید کردند و کارت خبرنگار افتخاری به ایشان تقدیم شد.
مدیر شعب خبرگزاری ایکنا ادامه داد: همچنین بسیاری از نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها نیز به تبعیت از رهبر معظم انقلاب به عنوان خبرنگار افتخاری خبرگزاری ایکنا شدند.
اوصیا با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی این رسانه، در گسترش فرهنگ قرآنی تاثیرات خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: گسترش فعالیت‌های قرآنی در دستور کار خبرگزاری ایکنا قرار دارد که امیدواریم در بسط و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه موفق باشیم.
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: بعد از اینکه ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59 تاسیس شد، امام راحل دستور راه‌اندازی جهاد دانشگاهی دادند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی بود، تصریح کرد: محیط‌های دانشگاهی تا سال 59 بر اساس روال قبلی حرکت می‌کردند اما با تاسیس جهاد دانشگاهی این رویه تغییر کرد.

انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد/ ایکنا؛ خبرگزاری با مخاطبان فرامرزی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی یکی از رسالت‌های اصلی جهاد دانشگاهی را اسلامی کردن دانشگاه دانست و افزود: جهاد دانشگاهی از زمانی که وارد عرصه دانشگاه‌ها شد تاکنون سکاندار فعالیت‌های فرهنگی است.
مرادی با بیان اینکه همایش تبیین اندیشه‌های امام راحل هر ساله در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین جهاد دانشگاهی سال‌های متوالی در بحث تربیت مدرس قرآن فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به فعالیت های سازمان فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر قرآن، تفسیر موضوعی و مهارت‌های زندگی برای دانشجویان از فعالیت‌های مهم این سازمان است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در دهه‌های مختلف احساس می‌شد در بحث قرآن نیاز به یک خبرگزاری تخصصی است لذا سازمان فعالیت‌های قرآنی به این نتیجه رسید که خبرگزاری ایکنا را برای نخستین‌بار در جهان اسلام راه‌اندازی کند.
مرادی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا در تمام استان‌های کشور فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در سال 86 در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

گزارش تصویری این دیدار را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha