ایمان ملت به وعده‌های الهی معادلات دشمنان نظام را بر هم زده است
کد خبر: 3757345
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰

ایمان ملت به وعده‌های الهی معادلات دشمنان نظام را بر هم زده است

گروه سیاسی - نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: ملت و نظام اسلامی اگر با مفاهیم قرآنی در صحنه‌ها حضور داشته باشند، توطئه‌های دشمنان و ابرقدرت‌های دنیا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

ایمان ملت به وعده‌های الهی معادلات دشمنان نظام را بر هم زده است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه دراستان امروز در نشست هم‌اندیشی همایش بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: از شاخصه‌های مهم و محورهای وجودی امام راحل(ره)، توجه به مفاهیم قرآن و ایمان به وعده‌های الهی بود و آنچه امام(ره) را قبل و بعد از انقلاب محکم و استوار نگه داشت ایمان به تحقق وعده پروردگار بود.
وی با اشاره به شخصیت عرفانی و الهی امام خمینی(ره)، افزود: امام راحل(ره) همان‌طوری که ایمان واقعی به تحقق وعده‌های الهی داشت، به ملت و عزم راسخ آن‌ها برای تغییر وضعیت و رهایی از چنگ طاغوتیان، ایمان داشت و برهمین اساس برای رسیدن به هدف لحظه‌ای عقب نکشید.
وی بیان کرد: ایمان به وعده‌های الهی قطعی است زیرا قرآن می‌فرماید: «إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ» و این‌یک اصل قرآنی است و وعده‌های الهی برای قومی به تحقق می‌رسد که خودش برای تحول وارد میدان شود و ملت ما با توکل به وعده‌های الهی و رهنمودهای امام راحل به پیروزی رسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی افزود: امام خمینی(ره) درهمه صحنه‌های انقلاب و بعد از آن، خداوند متعال را حاضر و ناظر می‌دید و رسیدن به همه اهداف را از عنایات او می‌دانست به‌طوری‌که پس از پیروزی در عملیات فتح خرمشهر، ایشان فرمودند: «خداوند خرمشهر را آزاد کرد» هرچند همه مردم تلاش رزمندگان را عامل پیروزی می‌دانستند.
وی عنوان کرد: آیه «حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ» یکی از آیاتی بود که انقلاب ما با تأسی به آن به پیروزی رسید.
یعقوبی افزود: هرجایی که ایمان به پروردگار و ایمان به وعده‌های الهی باشد، استقامت و پایداری‌ها بیشتر خواهد شد و اگر این مسئله در جامعه دینی به فرهنگ عمومی تبدیل شود در بسیاری از کارها موفق خواهیم شد.
وی تأکید کرد: تحریم و تحلیل در دستان خداوند است و تحریم‌های آمریکا برای از پای درآوردن ملت مؤمن ما جایگاهی ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ملت و نظام ما اگر با مفاهیم قرآنی درصحنه‌ها حضور داشته باشد، توطئه‌های دشمنان و ابرقدرت‌های دنیا هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.
وی در این نشست از رؤسای دانشگاه‌های استان خواست پایان‌نامه‌های دانشجویان را به سمت مفاهیم دینی و قرآنی سوق دهند تا فرهنگ قرآن در جامعه ساری و جاری شود.
انتهای پیام.

captcha