آمادگی موکب شهید بروجردی برای پذیرایی از ۱۰۰ هزاز زائر اربعین
کد خبر: 3757413
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

آمادگی موکب شهید بروجردی برای پذیرایی از ۱۰۰ هزاز زائر اربعین

گروه اجتماعی ـ موکب شهید بروجردی از اول آبان‌ماه به‌مدت ۱۰ روز از زائران اربعین حسینی که از بروجرد عبور می‌کنند، پذیرایی می‌کند.

آمادگی موکب شهید بروجردی برای پذیرایی از 100 هزاز زائر اربعین

به گزارش ایکنا از لرستان، پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین اجتماعی است که چندین سال است در ایام اربعین برگزار می‌شود و بسیاری از مسلمانان از هر جای دنیا به عشق سیدالشهدا(ع) کیلومترها راه را پیاده طی می‌کنند تا به حرم امام سوم برسند.
این روزها شور و شوق کربلا و پیاده‌روی اربعین را می‌توان در چهره بسیاری از زائران دید، خیلی از آشنایان این روزها مشغول خداحافظی هستند و کوله‌باری از التماس دعای اطرافیان را به همراه دارند تا به‌محض رسیدن به کربلا سلام همه را به آقا برسانند.
خیلی از عاشقان حسینی این روزها با دیدن حرم امام حسین(ع) و پیاده‌روی اربعین از قاب تلویزیون باران اشک صورت‌شان را خیس می کند، در این ایام طلب حاجت می‌کنند و آرزو دارند تا روزی سفر به کربلا نصیب‌شان شود.
اما افراد زیادی هم به هر دلیل و شرایطی توانایی رفتن به این سفر را ندارند ولی در این ایام اربعین در راستای خدمت به زائران حسینی همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرند و در موکب‌ها به زائران خدمات ارائه داده و پذیرایی می‌کنند.
یکی مشغول درست کردن چای می‌شود و دیگری بساط شام را درست می‌کند، یکی زائران را راهنمایی می‌کند و یکی هم پای دیگ نذری از دل و جان غذا می‌پزد.
در شهرستان بروجرد نیز موکب شهید بروجردی در میدان آیت‌اله بروجردی(ره) برپا می‌شود، این موکب از اول تا دهم آبان‌ماه آماده پذیرایی از زائران اربعین است و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.
احمد گودرزیان، مسئول ستاد اربعین شهرستان بروجرد در این رابطه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود در موکب شهید بروجرد از یک‌صد هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی شود.
وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن بروجرد در مسیر جنوب و غرب بسیاری از زائران اربعین از شهرستان بروجرد عبور می‌کنند که هر ساله حدود 10 تا 15 هزار زائر خارجی نیز از بروجرد عبور می‌کنند.
وی از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و موکب شهید بروجردی آماده پذیرایی از زائران است اما از روز اول آبان‌ماه موکب از زائران پذیرایی می‌کند.
گودرزیان اظهار کرد: برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی حدود یک‌صد نفر عوامل آماده خدمت‌رسانی و پذیرایی از رائران هستند و برای اسکان زائران نیز 10 حسینیه در سطح شهر و بسیاری از مهمان‌سراهای ادارات آماده اسکان زائران هستند.

انتهای پیام

captcha