درس‌نامه سيره تربيتی پيامبر(ص) و اهل‌بيت(ع) منتشر شد
کد خبر: 3757422
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

درس‌نامه سيره تربيتی پيامبر(ص) و اهل‌بيت(ع) منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاری سازمان مطالعه و تدوين كتب دانشگاهي (سمت) و دانشگاه فرهنگيان، درس‌نامه سيره تربيتی پيامبر(ص) و اهل‌بيت(ع) را براي عنوان درسی تدوين كرده است.

درسنامه سيره تربيتی پيامبر(ص) و اهل‌بيت(ع) منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اين كتاب با هدف آشنايی دانشجويان با سيره تربيتی پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) توسط دكترسيدعلی حسينی‌زاده و دكترمحمد داودی، دانشياران گروه علوم تربيتی پژوهشكده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نگارش درآمده است.

در مقدمه درس‌نامه سيره تربيتي پيامبر و اهل بيت مي‌خوانيم: پيامبر«صلي الله عليه و آله» و اهل بيت آن حضرت كامل ترين سرمشق تربيتي بوده و بررسي سيره تربيتي ايشان مي تواند چراغي فراروي مربيان و والدين در تربيت نسل جديد باشد و تاريكي‌هاي اين مسير سخت و پرمخاطره را برای آنان روشن كند زيرا بررسي سيره‌های تربيتي آنها پرده از روی قواعد، اصول، روش‌ها و فنون تربيتي به كار رفته در رفتارهاي تربيتي آنان بر مي‌دارد و مربيان و والدين مي‌توانند از اين روش ها و قواعد، در فعاليت‌های تربيتی خود بهره ببرند.

درسنامه يادشده پس از گذشت هفت سال از نخستين چاپ كتاب تك‌جلدي كتاب سيره تربيتي پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) با درخواست دانشگاه فرهنگيان و براي تأمين نيازهاي آموزشي آن دانشگاه، با ويرايشي دوباره و افزودن بخش تربيت اجتماعي توسط دكتر سيدعلي حسيني‌زاده در اختيار استادان و دانشجويان دانشگاه فرهنگيان و ديگر علاقه‌مندان از جمله طلاب حوزه علميه خواهران قرار مي‌گيرد.

علاقه‌مندان مي‌توانند اين كتاب 414 صفحه‌اي را با قيمت 24000 تومان از كتاب فروشی‌ها يا از طريق سايت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی rihu.ac.ir خريداری کنند.

انتهای پیام

captcha