اجرای مسابقه قرآنی «فراخوان» طی دهه فجر در لرستان
کد خبر: 3757427
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

اجرای مسابقه قرآنی «فراخوان» طی دهه فجر در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات لرستان با اشاره به برگزاری مسابقه «فراخوان» گفت: در این مسابقه یه استعدادیابی افراد زیر ۱۸ سالی که می‌توانند قاری قرآن شوند، پرداخته می‌شود که طی آن تعدادی قرائت از قاریان مصری در نظر گرفته خواهد شد و جوانان به تقلید از آنان می‌پردازند و صدای ضبط شده خود را برای شرکت در مسابقه به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

اجرای مسابقه قرآنی «فراخوان» طی دهه فجر در لرستان

محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری برنامه‌های آموزشی در مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در شش ماهه اول سال‌ جاری در قالب پنج موضوع و رشته خبر داد و گفت: در این مدت دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، قرائت سطح یک تا سه، مفاهیم سطح یک و حفظ جزء 30 برگزار شد.
وی ادامه داد: در شش ماهه دوم نیز این کلاس‌ها در این پنج عنوان برگزار می‌شود و در هر شهرستان یکی‌ از دوره‌های تخصصی قرائت سطح 4 و 5 یا مفاهیم سطح  3 و 4، برگزار می‎شود که ورودی دوره‌های تربیت کادر هستند که افراد با آمادگی بیشتری وارد محیط کار می‌شوند.
لروند با بیان این‌که زمانی‎که برای تربیت معلم ثبت‌نام می‌کنیم بیشتر افراد علی رغم قبولی در بخش کتبی به علت ضعف در معلومات در بخش شفاهی موفق نمی‌شوند، اظهار کرد: اگر افراد دوره‌های قرائت سطح 4 و 5 یا مفاهیم سطح 3 و4 را بگذرانند، افراد بیشتری می‌توانند وارد طرح تربیت کادر یا تربیت معلم شوند.

موفقیت تبلیغات اسلامی لرستان در برگزاری دوره‌های تربیت معلم، مدرس، ممتحن، داوری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که 80 تا 90 درصد توان و وقت اداره امور قرآنی در برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی صرف می‌شود، اضافه کرد: بیش‌ از شش سال است که 70 درصد این توان برای برگزاری دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های تربیت معلم، مدرس، ممتحن، داوری و... صرف شده است، که می‌توان گفت در طول این چند سال در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: سال‌های قبل از این برای برگزاری دوره‌های مختلف از استان‌های مجاور مانند خوزستان، همدان، قم، مرکزی و تهران، اساتید مورد نیاز را دعوت می‌کردیم اما اکنون جهت برگزاری دوره‌های مختلف از اساتید داخل استان، استفاده می‌کنیم، چراکه با برگزاری دوره‌های آموزشی از این جهت به خودکفایی رسیده‌ایم و دیگر نیازی به دعوت اساتید از استان‌های دیگر نداریم، به جز در زمان‌هایی که دوره‌ مهمی برگزار شود و به اساتید سطح ملی نیاز باشد یا این‌که برخی از مؤسسات برای برگزاری دوره خود از اساتید استان‌های هم‌جوار به‌علت نزدیک بودن استفاده کنند.
لروند با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت معلم در شش ماهه اول در استان، گفت: برنامه داریم در شش ماهه دوم نیز دوره‌های تربیت معلم را ادامه دهیم و همچنین دوره‌های تربیت مدرس در یکی‌از رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی یا حفظ را برگزار کنیم.

برگزاری دوره تربیت داور حفظ ‌در مرکز لرستان

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت داور حفظ در ماه آینده در مرکز استان، ادامه داد: جهت برگزاری این دوره طی روزهای 24 و 25 آبان‌ماه، با استاد بحرالعلوم هماهنگی انجام شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان ادامه داد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده با استاد حسین همتی، دوره تربیت معلم پیش‌دبستانی، طی آبان‌ماه سال جاری، برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های ویژه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: علاوه‌بر برنامه‌های هرساله مانند محافل انس با قرآن و جشنواره‌های کودک و نوجوان و بزرگسالان مسابقه بزرگ کتبی نیز برگزار خواهد شد.

برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن

لروند با اشاره به برگزاری مسابقه فراخوان قاری در استان، گفت: در این مسابقه به استعدادیابی افراد زیر 18 سالی که می‌توانند قاری قرآن شوند، پرداخته می‌شود، در این مسابقه تعدادی قرائت از قاریان مصری در نظر گرفته خواهد شد و جوانان زیر 18 سال به تقلید از آنان می‌پردازند و صدای ضبط شده خود را برای شرکت در مسابقه به دبیرخانه ارسال می‌کنند.
وی تصریح کرد: این مسابقه تحت‌عنوان «فراخوان» به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد و برای افراد برگزیده در این مسابقه در سال آینده یک‌سری دوره‌های تخصصی برگزار خواهد شد که هم از نظر تربیتی و هم از تخصصی صوت و لحن و تجوید به آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام

captcha