مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می‌شود
کد خبر: 3757454
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳
پزشکیان:

مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می‌شود

گروه اجتماعی - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می‌شود، تأکید کرد: برای توسعه کشور باید به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

 مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عصر عصر روز شنبه، 28 مهرماه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه نشر دیجیتال اظهار کرد: خداوند در قرآن وقتی می‌خواست انسان را به عنوان خلیفه انتخاب کند به ملائکه خود موضوع را گفته و فرشتگان مخالفت می‌کنند که چرا انسانی که جنایت می‌کند را خلیفه می‌کنید و خداوند می‌فرماید من می‌دانم که چه می‌کنم.

وی افزود: خداوند به انسان دایره کلمات داده در حالی که فرشتگان هر آنچه را خدا فرمان داده را می‌دانند از این‌رو به خاطر علم و دانایی انسان، ملائک مجبور به سجده شد.

پزشکیان با اشاره به یک حدیث قدسی مبنی بر اینکه نگاه اعتقادی این است که زمین و زمان را به خاطر انسان ساخته‌ایم، تصریح کرد: حیات انسان به علم و حیات علم به عمل و عمل به اخلاص است.

وی با بیان اینکه چرا باید کتاب و علم در دست داشته و نمی‌توانیم کاری بکنیم، گفت: باید به دنبال علم برویم و خداوند قرآن را فرستاده تا به عزت و عزیزی برسیم و اگر بزرگ نیستیم به خاطر بیگانه بودن با کتاب و مداد و دفتر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: برازنده ما نیست که در مشکلات اقتصاد، معیشت و فرهنگی گریبان‌گیر باشیم و اگر چنین مشکلاتی است به خاطر بیگانگی با علم و دانایی است.

وی ادامه داد: مقصر وضعیت حال ما هستیم که نتوانستیم مشکلات را با علم حل کنیم و نسل جوان را چنین تربیت کنیم و متأسفانه همیشه شعار دادیم.

پزشکیان با تأکید به اینکه علم یک بحث بوده و فهمیدن یک بحث دیگر است، تصریح کرد: فرق انسان با سایر در علم و دانایی است و امیدواریم این نمایشگاه ابزاری باشد برای تغییر رفتار و انتخاب بهترین‌ها.

وی اذعان کرد: هر کتابی را خواندن مهم نیست بلکه باید متناسب با رفتار، نیاز و رسالت خود کتاب برگزید.

نائبب رئیس مجلس گفت: نمایشگاه کتاب باید ابزاری برای تغییر سبک زندگی انسان‌ها و تغییر فرهنگ جامعه باشد و این نمایشگاه می‌تواند فرصتی را برای انتخاب بهترین کتاب‌ها جهت مطالعه فراهم نماید.

وی تاکید کرد: مشکلات کشور با توسعه فرهنگی مرتفع می شود و برای توسعه کشور باید به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشیم.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر الی چهارم آبان ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ درتبریز برپا خواهد بود.

انتهای پیام

captcha