سردشت؛ فعال در مسیر توسعه سنت حسنه وقف در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3757492
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

سردشت؛ فعال در مسیر توسعه سنت حسنه وقف در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از ثبت ۵ وقف جدید به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات سردشت خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۰موقوفە به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در سردشت به ثبت رسیده که نشان‌دهنده فعال‌بودن این شهرستان در امر واقف است.

سردشت؛ فعال در مسیر توسعه سنت حسنه وقف در آذربایجان‌غربی

رحمان شمسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، از ثبت ۵ وقف جدید در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: یک وقف در روستای نلاس، یک‌باب ساختمان مسکونی دوطبقە با ۳ باب مغازە بە متراژ ۲۰۰ مترمربع با نیت تامین حقوق امام جماعت، خادم و هزینەهای ضروری مسجد بازار بە ارزش ۲ میلیارد و ٥۰۰ میلیون ریال به ثبت رسیدند.

وی ادامه داد: دو قطعە زمین مسکونی نیز بە مساحت ٤۹۰ مترمربع بە ارزش ۳۰۰ میلیون ریال جهت توسعە و متعلقات مسجد روستای جدید نیسک آباد و همچنین یک باب ساختمان مسکونی جدیدالاحداث جهت خانە عالم این روستا بە مساحت ۱۱۰ مترمربع و بە ارزش ۸۰۰ میلیون ریال وقف شدند.

شمسی تصریح کرد : در روستای ترشیان نیز یک قطعە باغ انگور بە مساحت ۲ هزار مترمربع بە ارزش ۱٥۰ میلیون ریال بە منظور تامین هزینەهای ضروری مسجد روستا وقف گردید.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون ۲۰موقوفە به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات اداره اوقاف و امور خیریه سردشت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

captcha