سهم استان مرکزی تا سال ۱۴۱۴ تربیت ۱۸۷ هزار حافظ قرآن است
کد خبر: 3757494
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام قربان‌پور تأکید کرد؛

سهم استان مرکزی تا سال ۱۴۱۴ تربیت ۱۸۷ هزار حافظ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تا سال ۱۴۱۴ باید ۱۸۷ هزار حافظ در استان تحویل دهیم و برای دست‌یابی به این رقم بزرگ باید کار‌های بزرگ‌تری را انجام دهیم.

سهم استان مرکزی، تربیت ۱۸۷ هزار حافظ قرآن تا سال ۱۴۱۴ است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی اسلامی استان مرکزی شامگاه شنبه، ۲۸ مهرماه با حضور در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران موسسات قرآنی شهر اراک که تحت عنوان «نگرشی نو به فعالیت‌های قرآن و عترت در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی» در اداره کل تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: باید با نگاهی نو و برنامه‌ریزی جدید در خدمت قرآن به ویژه در شرایطی که نظام جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سال پیروزی قرار دارد، تلاش کنیم تمامی توطئه‌ها و برنامه‌هایی که استکبار جهانی در سر دارد؛ در نشست‌های قرآنی، دینی، مذهبی و ... خنثی شود و بتوانیم در کنار هم مباحث قرآنی در استان را با نگاهی قرآنی در کنار یکدیگر دنبال کنیم.
وی ادامه داد: این اعتقاد همگان باید باشد و به طور یقین قرآن مسیر نهایی بشریت و خط حاکمیت میدانی عملیاتی را برای تمامی بشر ترسیم و تعیین می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: همواره بر این اعتقاد هستیم که قرآن است که تنها می‌تواند جامعیت به تمام معنا ارزشمند زیبایی ظاهری، متن محتوایی، اصول برنامه‌ریزی، پیش‌بینی آینده حاکمیت بشری و هدایت نسل انسان‌ها تا روز قیامت را داشته باشد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: بیان ارزشمند قرآن را اهل قرآن ‌می‌توانند برای بشر داشته باشند و آن‌ها هم جز اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نیستند. بنابراین این نعمت را شاکریم که دارای دو ثقل گران‌مایه هستیم که یادگار پیامبر اکرم(ص) است، آنچه که می‌تواند ما را به نتیجه برساند، حقیقت صحیح و دست‌مایه ارزشی خود قرآن کریم است که اگر مورد هدایت این کتاب ارزشمند قرار بگیریم می‌توان بهتر از همیشه امیدمان به خیر، نیکی و سعادت رتبه را دوچندان کنیم.
وی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی در انجام برنامه‌های قرآنی، مدیران برنامه‌ریزی قرآنی به این توجه دست یافتند که هرچه فشرده‌ترعمل کنند و به طور یکپارچه کار برنامه‌ریزی قرآنی را در کنار هم قرار دهند، می‌توانند از بروز بسیاری از موازی‌کاری‌ها پرهیز کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان افزود: اولین کار جلوگیری از بسیاری از موازی‌کاری‌ها این بود که ادغام موسسات در دو جایگاه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت، تا یک سیاست‌گذاری واحد انجام گیرد، در این خصوص قدم‌های استانی آن برداشته شده است تا قدم‌های ستاد ملی نیز با درایت برداشته شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور بیان کرد: استان مرکزی جزء استان‌های آماده استقبال ادغامی بود به طوری که موسسات دو جایگاه با هم ادغام پیدا کردند تا بتوان با رویکرد جدید خدمت به قرآن را آغاز نمود.
وی گفت: از در اختیار قراردادن ابزار، امکانات، فکر و برنامه در خدمت قرآن نسبت به یکدیگر دریغ نکنیم تا رهنمودها ما را به مسیر بهتری هدایت کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: باید هدف کلان کشوری را ترغیب کنیم و رسیدن به آرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ در کشور که از انتظارات رهبر معظم انقلاب می‌باشد را دنبال کنیم و در این راستا طبق برنامه باید تا سال ۱۴۱۴ باید ۱۸۷ هزار حافظ در استان تحویل دهیم و برای دست‌یابی به این رقم بزرگ باید کارهای بزرگ‌تری را انجام دهیم.
انتهای پیام

captcha