راهکارهای پیشگیری و مقابله با تاول برای زائران اربعین
کد خبر: 3757534
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
در مسیر اربعین/2

راهکارهای پیشگیری و مقابله با تاول برای زائران اربعین

گروه جامعه ــ اگر پیاده‌روی با رعایت نکات بهداشتی همراه نباشد، ممکن است به ایجاد تاول در پا منجر شود؛ در این مطلب به راه‌های پیشگیری و مقابله با تاول اشاره می‌کنیم.

به گزارش ایکنا؛ طی سال‌های اخیر جمعیتی چندین میلیونی همزمان با ایام اربعین حسینی با پای پیاده راهی کربلا می‌شوند. در این مسیر رعایت برخی نکات بهداشتی و درمانی می‌تواند به تأمین سلامت افراد و بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فضای معنوی کمک کند.

اگر پیاده‌روی با رعایت نکات بهداشتی همراه نباشد ممکن است به ایجاد تاول در پا منجر شود. در این مطلب به راه‌های پیشگیری و مقابله با تاول اشاره می‌کنیم.

در مرحله اول باید از بروز تاول پیشگیری کرد؛ در این راستا در زمان‌های استراحت پای خود را با آب خنک خوب بشویید و بعد از خشک کردن کامل آن را با یک روغن مناسب مثل روغن بنفشه یا پماد AD چرب کنید. اگر پایتان دچار سوزش شده ولی هنوز تاول نزده، یک پارچه نخی را با آب سرد یا گلاب یا سرکه آغشته کرده و چند بار روی پایتان بگذارید.

مالیدن سفیده تخم مرغ روی محل سوختگی اقدامی است که اثر خوبی در کاهش وسعت عمق درد و عوارض سوختگی دارد؛ سعی کنید هر ۲۰ تا نیم ساعت این کار را تکرار کنید. پانسمان با مقدار زیادی از عسل می‌تواند بدترین سوختگی‌ها را نیز کنترل کند. ناحیه سوختگی را در شیر قرار دهید یا روی آن ماست بریزید.

در شرایطی که با تاول پا مواجه شدید، بهتر است تاول تخلیه نشود چراکه مایع درون آن استریل بوده و با تخلیه آن راهی برای ورود میکروب‌ها باز می‌شود. پوست روی تاول هم به عنوان یک پانسمان طبیعی و سد محافظتی عمل کرده و نباید برداشته شود. اگر چیزی پوست روی تاول را پاره کرد پوست را سر جایش برگردانید تا از زخم محافظت کند. همچنین محل تاول خشک و تمیز نگه داشته شود.

اما اگر تاول خیلی بزرگ است یا باعث درد و ناراحتی می‌شود با بتادین یا الکل یا پارچه آغشته به آب جوش موضع را تمیز کنید؛ با استفاده از سوزن سرنگ یک سوراخ کوچک روی تاول ایجاد و مایع داخل آن را به آرامی تخلیه کنید. اگر به سرنگ دسترسی ندارید یک سوزن معمولی را چند ثانیه روی آتش بگیرید تا استریل شود؛ بعد از تخلیه تاول آن را با عسل پانسمان کنید. پانسمان با مورد، پودر بلوط، پودر مازو پودر گلنار، پودر پوست انار، پودر گل ارمنی و ... نیز مفید است.

انتهای پیام

captcha