حکایتی از رشد گیاه توکل
کد خبر: 3757539
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
گفت‌وگوی ایکنا با کارآفرین بیرجندی؛

حکایتی از رشد گیاه توکل

گروه اجتماعی - با یکی از کارآفرینان بیرجندی آشنا شدم که در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارد، او توکل را رمز اصلی موفقیتش می‌داند و با اعتماد به خداوند، به راهش ادامه می‌دهد.

حکایتی از گیاهان توکل

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، کارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید(مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسک‌های ناشی از آن اطلاق می‌شود.
کارآفرین به کسی گفته می‌شود که علاوه بر برخورداری از خلاقیت بالا، دارای روحیه‌ خطرپذیری است و می‌تواند برای حل مشکلات دنیای امروز راهکارهای عملی و مبتکرانه ارائه دهد. انسان‌های کارآفرین موجب ظهور مشاغل جدید می‌شوند و می‌توانند با تشخیص زودهنگام فرصت‌های رشد، نیرو و نشاط تازه‌ای به تشکیلاتی که سال‌ها از عمرشان می‌گذرد ببخشند.
با یکی از کارآفرینان بیرجندی آشنا شدم که در زمینه پرورش گل و گیاه فعالیت دارد، او توکل را رمز اصلی موفقیتش می‌داند و با اعتماد به خداوند، به راهش ادامه می‌دهد.
فاطمه عباسی، یکی کارآفرینان بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مدت سه سال است که در زمینه پرورش گل‌های آپارتمانی فعالیت دارم.
وی با بیان اینکه پدرم چندین سال در زمینه پرورش گل‌های آپارتمانی و نهال فعالیت داشته است و من نیز دوست داشتم این کار را ادامه دهم، افزود: در حال حاضر سه نفر در گلخانه فعالیت دارند و من به همراه همسرم چرخ این گلخانه را با کمک یکدیگر می‌چرخانیم.
این کارآفرین با بیان اینکه در رشته گل و گیاه آپارتمانی تحصیل کرده‌ام، تصریح کرد: دوست داشتم در زمینه تحصیلی خود به فعالیتی مشغول شوم.
عباسی افزود: برای احداث گلخانه و پرورش گل و گیاه از صفر آغاز کردم و هیچ گونه امکاناتی نداشتم اما با توکل بر خدا این فعالیت را آغاز کردم.
وی اظهار کرد: هر فردی اگر بخواهد موفق شود باید با تلاش و پشتکار و تول بر خدا کار خود را با وجود تمام سختی‌ها ادامه دهد.
این کارآفرین برتر استان بیان کرد: خداوند متعال نیز در این مسیر، من را یاری کرد تا توانستم به تدریج گلخانه را ارتقا بدهم و هر روز با نام و یاد خدا درب گلخانه را باز می‌کنم.

حکایتی از گیاهان توکل

حمایتی که برای رشد لازم است
عباسی با بیان اینکه گل و گیاه به انسان انرژی می‌دهد، گفت: وقتی مردم وارد گلخانه می‌شوند و از من اطلاعاتی را دریافت می‌کنند بسیار خوشحال می‌شوم و آن زمان است که لذت کار خود را با تمام وجود درک می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: مکان فعلی گلخانه کوچک است که امیدوارم مسئولان ما را حمایت کنند تا بتوانیم مکان بزرگتری داشته باشیم و خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.
این کارآفرین برتر استان یادآور شد: رشد و توسعه هر کاری نیازمند اعتماد و حمایت مسئولان است که بدون این امر، توسعه محقق نخواهد شد.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha