سوگواره بین‌المللی عکس عاشورایی با «قاب اربعین»
کد خبر: 3757545
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

سوگواره بین‌المللی عکس عاشورایی با «قاب اربعین»

کانون خبرنگاران نبأ ــ سوگواره بین‌المللی عکس عاشورایی «قاب اربعین» در سه بخش عکاسان حرفه‌ای، مردمی و گردشگران خارجی از سوی کانون فرهنگی و هنری طلیعه آفتاب فرهنگ برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سوگواره بین‌المللی عکس عاشورایی «قاب اربعین» در سه بخش عکاسان حرفه‌ای، مردمی و گردشگران خارجی از سوی کانون فرهنگی و هنری طلیعه آفتاب فرهنگ برگزار می‌شود.
ضمن اهدای جوایز به منتخبان آثار در هر محور، تمامی آثار برگزیده در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در معرض نمایش قرار داده خواهند شد.
جنبه‌های معنوی، تصاویر مذهبی تأثیرگذار مرتبط با فرهنگ عاشورایی و حسینی در پیاده‌روی اربعین؛ فرهنگ شهادت، ایثار و دفاع از حریم اهل ‌بیت(ع)؛ آیین عزاداری‌ و فرهنگ‌های بومی در هر منطقه؛ تجلی نمادها و نشانه‌ها و نمادشناسی عاشورایی؛ کودکان و خردسالان در پیاده‌روی اربعین؛ تأثیرات بصری رنگ در اربعین؛ نذورات، اشک‌ها و خواهش‌ها؛ موکب‌ها در اربعین از موضوعات این سوگواره عنوان شده است.
شرایط و مقررات شرکت در مسابقه
عکس‌ها باید در مسیر راهپیمایی اربعین گرفته شده باشند، هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ تک عکس ارسال کند، عکس‌های ارسالی می‌تواند با تلفن همراه یا دوربین گرفته شده باشد(تصاویر باید از کیفیت مطلوب برخوردار باشد)، عکس‌ها باید در قالب مستند باشند و هرگونه دخل و تصرف در عکس باعث حذف عکس از مرحله داوری می‌شود، عکس‌ها می‌توانند سیاه و سفید و رنگی باشند و اصلاح رنگ و کنتراست و کراپ تا حدی که به اصل عکس خدشه‌ وارد نکند و عکس را از حالت مستند خارج نکند مجاز است، عکس‌ها باید به‌صورت فایل به آیدی تلگرام نمایشگاه ارسال شوند، حجم هر فایل حداکثر ۳ مگابایت باشد، عکس‌های ارسالی باید با حروف انگلیسی نام‌گذاری شوند به عنوان مثال (Alireza Ahmadi_01)، در صورت پذیرش اثر عکاس باید فایل اصلی عکس را برای چاپ عکس به نمایشگاه ارائه دهد، عکس‌های ارسالی نباید دارای امضای عکاس، تاریخ، قاب، پاسپارتو، حاشیه، واترمارک و لوگو باشد. همچنین مشخصات کامل هر فرد در یک فایل word شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس ثابت و همراه، آخرین مدرک تحصیلی، شهر محل سکونت و آدرس کامل پستی ارسال شود.
تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه مسابقه راه پیدا کند گواهی حضور در نمایشگاه اعطا می‌شود و علاقه‌مندان تا 30 آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق پست الکترونیک aftab.issargar@gmail.com ارسال کنند.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام

captcha