نخستین زنان مسلمان در آستانه ورود به کنگره آمریکا
کد خبر: 3757553
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

نخستین زنان مسلمان در آستانه ورود به کنگره آمریکا

گروه بین‌الملل ـ یک زن فلسطینی الاصل و یک زن سومالیایی الاصل که به عنوان نامزد حزب دمکرات در انتخابات ماه آینده آمریکا حضور دارند، در صورت پیروزی نخستین زنان مسلمانی هستند که به کنگره آمریکا راه پیدا می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از آتلانتیک؛ برای نخستین بار در تاریخ ایالات متحده، دو زن مسلمان در آستانه راهیابی به کنگره این کشور هستند.

«رشید طالب» نخستین زن مسلمان فلسطینی ـ آمریکایی است که به احتمال زیاد در ماه نوامبر به عنوان نماینده کنگره برگزیده می‌شود.
 
وی که 42 سال دارد و از ایالت میشیگان نامزد نمایندگی شده می‌گوید: به خاطر هویت فلسطینی‌ام در زمینه‌های مختلفی فعالیت کرده‌ام؛ اما کیفیت هوا و عدالت زیست محیطی موضوعاتی است که شدیدا به آن علاقه دارم. او که در انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها در میشیگان با یک درصد اختلاف از رقیب هم حزبی خود پیشی گرفت، برای راهیابی به کنگره به عنوان اولین زن مسلمان کار دشواری در پیش نخواهد داشت و به احتمال زیاد همراه با «ایلهان عمر» کاندیدای مسلمان حزب دموکرات از مینه‌سوتا به مجلس نمایندگان راه می‌یابد.

ایلهان عمر 36 ساله به عنوان نخستین زن سومالیایی آمریکایی در سال 2016 به عنوان نماینده مجلس ایالتی برگزیده شد. خانم طالب درباره خودش و خانم عمر می‌گوید: ما هر دو در منطقه سکونت خود ریشه داریم. هر دوی ما به عنوان مادر، زنان رنگین پوست و  زن مسلمان بر مسائلی که در آمریکا با آن مواجه بوده‌ایم، تمرکز کرده‌ایم.

وی می‌افزاید: هویت من به عنوان یک مهاجر و یک فرد مسلمان و نیز هویت من به عنوان یک فرد سیاهپوست با مسائلی که همه مردم آمریکا را تهدید می‌کند ارتباط مستقیم دارد. من معتقدم که با کمک هم می‌توانیم سیاست امید را بنیان بگذاریم و مطمئن باشیم که نه تنها به آمریکایی که به آن باور داشتیم، خواهیم رسید بلکه این کشور را آنگونه که شایسته ماست می‌سازیم.

انتهای پیام
 
captcha