برپایی موکب‌های اربعین؛ نمادی از حفظ وحدت در کشور
کد خبر: 3757575
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

برپایی موکب‌های اربعین؛ نمادی از حفظ وحدت در کشور

گروه اجتماعی ـ سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد لرستان با اشاره به برپایی ۱۵ موکب خدمت به زائران اربعین حسینی توسط کانون‌های مساجد لرستان، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین را نمادی از حفظ وحدت، اتحاد و برادری در کشور و مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان دانست و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و مقابله با توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین رویکرد‌های کانون‌های مساجد است.

برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین؛ مادی از حفظ وحدت در کشور

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد ابدالی‌پور، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، شنبه، 28 مهر در جمع خبرنگاران از برپایی 15 موکب توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبرداد و گفت: به‌همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان 13 موکب در مسیر زائران اربعین حسینی در شهرهای استان لرستان برپا شده است.همچنین تعداد دو موکب در شهرهای نجف و کربلا توسط کانون‌های فرهنگی و هنری شهید مدنی و شهدای الشتر راه‌اندازی شده است.
وی افزود: علاوه‌بر استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در موکب‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی ویژه زائران اربعین حسینی برگزار می‌شود.
ابدالی‎پور ادامه داد: جمعی از اعضاء و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان در دیگر موکب‌های راه‌اندازی شده در مسیر زائران اربعین حسینی در استان، مرز مهران و کشور عراق به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را نمادی از حفظ وحدت، اتحاد و برادری در کشور و مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان دانست و اضافه کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و مقابله با توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است کمااینکه مسجد سنگری مقدس و اثرگذار است که پیروی از خط سرخ قیام عاشورا و تلاش برای پاسداری از انقلاب از کارکردهای فرهنگی آن است.
ابدالی‌پور، همچنین با اشاره به مردمی بودن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهارکرد: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بهره‌برداری از ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و هنری برای احیای کارکردهای مساجد تلاش می‌شود.

انتهای پیام

captcha