آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اراک
کد خبر: 3757610
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: ثبت‌نام ۲۴اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از ۲۵ مهر آغاز و تا ۳۰ آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اراک

پیمان عین‌القضاتی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: ثبت‌نام 24اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از 25 مهر آغاز و تا 30 آبان ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به کانون قرآن و عترت دانشگاه یا مراکز فرهنگی دانشکده‌ها مراجعه کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نفرات برگزیده مرحله استانی بیست‌وسومین دوره مسابقات قرآن و عترت به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که به میزبانی ارومیه در حال برگزاری است اعزام شدند که نتایج این دوره از مسابقات متعاقباً اعلام می‌شود.
وی از ثبت‌نام 24اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید هم خبر داد و افزود: هم‌اکنون این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. ثبت‌نام کارکنان در بخش کتبی از 15 آذر ماه سال جاری آغاز می‌شود.
عین‌القضاتی ادامه داد: دانشجویان در 10 رشته کتبی آشنایی با زندگانی پیامبر(ص)، آشنایی با زندگانی 14معصوم، احکام برادران، احکام خواهران، تفسیر قرآن، ترجمه قرآن به زبان فارسی، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، حفظ زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه با هم رقابت می‌کنند.
وی افزود: اساتید و دانشجویان در بخش شفاهی نیز در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ جرء سی، حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ 25 جزء، حفظ کل در دو گروه بانوان و آقایان با هم رقابت می‌کنند. اذان و تواشح نیز از رشته‌های مخصوص برادران است.
این مقام مسئول بیان کرد: اساتید در دو رشته کتبی آشنایی با نهج‌البلاغه و تفسیر و ترجمه قرآن با هم رقابت می‌کنند. کارکنان می‌توانند در رشته‌های بخش شفاهی ترتیل، تحقیق، حفظ 5 جزء، 10 جزء و اذان ثبت‌نام کنند. آزمون مرحله کتبی دانشجویان و اساتید 12 آذر سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. آزمون بخش شفاهی نیز بهمن سال جاری یا فروردین سال 98 برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha