برگزاری مراسم ۱۳ آبان با محوریت شهید «حسن سواری» در خوزستان
کد خبر: 3757631
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

برگزاری مراسم ۱۳ آبان با محوریت شهید «حسن سواری» در خوزستان

گروه فرهنگی ـ با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، به پیشنهاد معاون فرهنگی شهرداری اهواز، مقرر شد در روز ۱۳ آبان این مراسم با محوریت دانش آموز شهید، سیدحسن سواری برگزار شود.

شهید

احمد سراج، معاون فرهنگی شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال 13 آبان با چهلم شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور مصادف می‌شود، در شورای فرهنگ عمومی به استاندار به عنوان دبیر شورا پیشنهاد دادم که شهید سیدحسن سواری به عنوان شهید محوری این روز معرفی شود.

وی ادامه داد: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا است و همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند این حادثه تروریستی ریشه در جنایان آمریکا دارد. براین اساس چون شهید سواری 16 ساله و دانش‌آموز بوده و در منطقه کم برخوردار کوی سیاحی زندگی می‌کرد مصوب شد که امسال 13 آبان به یاد این شهید مطرح شود. 

سراج گفت: استاندار خوزستان در دیداری که با خانواده این شهید داشت به دست‌نوشته‌ها و آرزوی وی برای شهادت هم اشاره کرد و با استقبال از این طرح، 13 آبان امسال به یاد این دانش آموز برنامه‌ریزی می‌شود تا همه دانش‌آموزان بدانند که در بین آنها دانش‌آموزانی با روحیه شهید حسین فهمیده و شهید بهنام محمدی وجود دارد.

معاون فرهنگی شهرداری اهوازعنوان کرد: شهید سواری در منطقه خود به عنوان محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بوده و کارهای انقلابی و دینی را مدیریت می‌کرد. 

وی عنوان کرد: با پویش مردمی و رسانه‌ای این موضوع می‌تواند در سطح کشور مطرح شود.

انتهای پیام

captcha