برگزاری جشنواره شعر انقلاب در مازندران
کد خبر: 3757650
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

برگزاری جشنواره شعر انقلاب در مازندران

گروه فرهنگی - مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران گفت: جشنواره شعر انقلاب به‌مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال جاری با حضور شاعرانی از استان‌های قم، گیلان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره شعر انقلاب در مازندران
به گزارش ایکنا از مازندران، حمیدرضا هراسان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران امروز 29 مهرماه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از تشکیل سازمان بسیج هنرمندان ارتقاءبخشی بینش و آگاهی هنرمندان استان است که در راستای تحقق این هدف از ابتدای سال تاکنون کارگاه‌ها و کلاس‌های هنری برگزار شد.

وی از فعالیت 10 انجمن شعر و ادب، ادبیات داستانی، سرود و آواهای انقلابی، هنرهای تجسمی، تئاتر، فیلم، صنایع دستی، تعزیه، عکس و خوشنویسی خبر داد و افزود: چهار کارگاه ادبیات داستانی، شعر دفاع مقدس، نشست علمی و خوشنویسی، فیلم و هنرهای تجسمی از برنامه‌های روتین این انجمن‌ها محسوب می‌شوند.

هراسانی تعداد اعضای هنرمند سازمان را در سال گذشته 5 هزار و 800 هنرمند عنوان کرد و گفت: آمار امسال این تعداد به سقف 6 هزار نفر رسیده است و جامعه هدف ما تا پایان سال 1400، تقریباً 8 هزار نفر خواهد بود.

این مسئول از برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه «سکانس حماسه» و همچنین «هنرهای تجسمی» در نیمه دوم آذرماه خبر داد و گفت: فراخوان این دو جشنواره از خردادماه توزیع شد و تاکنون بخشی از آثار به دبیرخانه ارسال شده است.

هراسانی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار با توجه به فراخوان، پایان مهرماه اعلام شد که به خواسته هفت دانشگاه فرهنگ و هنر استان، تا پایان 10 آبان ماه تمدید شد.

وی به موضوعات دو جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم در چهار بخش داستان، مستند، فیلم 100 ثانیه و انیمیشن و همچنین جشنواره هنرهای تجسمی در 4 بخش نقاشی، پوستر، طراحی و کاریکاتور برگزار می‌شود.

دومین یادواره 110 شهید هنرمند استان برگزار می‌شود

این مسئول مهمترین برنامه این سازمان را برگزاری دومین یادواره 110 شهید هنرمند استان اعلام کرد و ادامه داد: این مراسم با سخنرانی سردار اثباتی مسئول فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح و مداحی «صادق آهنگران» هفتم آذرماه در متل بانک بابلسر برگزار می‌شود.

هراسانی با اشاره به اینکه این یادواره متفاوت برگزار می شود، عنوان کرد: در این مراسم از هنرمندان هشت رشته هنری شعر، گروه سرود، هنرهای تجسمی، تئاتر، فیلم، خوشنویسی و طراحی روی چوب بهره گیری خواهد شد.

این مسئول همچنین به برگزاری جشنواره شعر انقلاب در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: این مراسم به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شاعران استان های قم، گیلان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود.

هراسانی در ادامه به برگزاری جشنواره سرود و آواهای انقلابی در لرستان اشاره و عنوان کرد: تولید کنندگان آثار این بخش تا سقف 20 میلیون ریال مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران با عنوان اینکه حضور جوانان در مساجد کمرنگ شده است، گفت: سازمان بسیج هنرمندان با هدف جذب جوانان به مساجد، اقدام به برگزاری برنامه‌های هنری با حضور هنرمندان در مساجد کرده که شعرخوانی شاعران، خوشنویسی و اجرای تعزیه از جمله برنامه های اجرا شده در مناسبت های مختلف بوده است.

وی همچنین برگزاری عصر شعر در یکی از مساجد بزرگ استان را یکی از برنامه‌های پیش بینی شده این سازمان در آینده برشمرد و با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط سازمان در 6 ماه گذشته، افزود: برگزاری کارگاه ادبیات داستانی در بابل، سوگواره تعزیه در نور، کارگاه سرود و آواهای انقلابی در بهشهر از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

captcha