مطالب ارائه شده توسط ائمه جماعات ادارات با آگاهی باشد
کد خبر: 3757664
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

مطالب ارائه شده توسط ائمه جماعات ادارات با آگاهی باشد

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که کارمندان ادارات خواهان اقامه نماز جماعت هستند، خاطرنشان کرد: مطالب ارائه شده توسط ائمه جماعات ادارات دسته‌بندی و مطالعه شده و با آگاهی باشد.

 انتقاد نماینده ولی‌فقیه در استان از بی‎توجهی برخی مسئولان به فریضه نماز

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز یک‌شنبه، ۲۹ مهر در گردهمایی ائمه جماعات ادارات لرستان با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به امر نماز، اظهارکرد: مسئولان به برکت اسلام مسئول شدند و باید به دین خدا اهمیت بدهند.
وی با ذکر این مطلب که نمازخانه ادارات در جای مناسب باشد، تصریح کرد: گاهی جای تنگ و تاریکی در زیرزمین به‌عنوان نمازخانه در نظر گرفته می‌شود.
آیت‌الله میرعمادی حلم، بردباری و داشتن ورع را ویژگی‌های ائمه جماعات ادارات دانست و با ذکر این مطلب که مشکلات امامان جماعت ادارات از طریق ستاد اقامه نماز پیگیری شود، تصریح کرد: ستاد اقامه نماز، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات و مرکز رسیدگی به امور مساجد شورایی را در راستای توجه به نماز تشکیل داده‌اند، برخی از ائمه جماعات در چند جا نماز دارند برخی از روحانیون هم در یک‌جا اقامه نماز ندارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که کارمندان ادارات خواهان اقامه نماز جماعت هستند، خاطرنشان کرد: مطالب ارایه شده توسط ائمه جماعات ادارات دسته‌بندی و مطالعه شده و با آگاهی باشد.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که افرادی وجود دارد که اگر برای نماز و قرآن یک ریال هزینه کنند آن‌را به حساب روحانیت می‌گذارند، عنوان کرد: گاهی نسبت‌ها و تهمت‌های ناروایی بر علیه روحانیت زده می‌شود.
این مفسر قرآن‌کریم با ذکر این مطلب که اخلاق روحانیون باید با خصوصیات حلم، بردباری و تحمل و سعه‌صدر در برابر برخوردها همراه باشند، اضافه کرد: تحمل و بردباری در برابر نامناسب جاهلی از دیگر ویژگی‌های ائمه جماعات ادارات است.

سلاح روحانیت علم و ایمان و تقواست/ ضرورت ارتباط‌گیری ائمه جماعات ادارات
وی با اشاره به این‌که اثر کار روحانیون زمانی است که تاثیرگذار باشند، اضافه کرد: سلاح روحانیت علم و ایمان و تقواست و اگر بخواهد تاثیرگذار باشد این تاثیر نیاز به عوامل مختلفی دارد.

آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت ارتباط‌گیری ائمه جماعات ادارات، اضافه کرد: ارتباط‌گیری به‌معنای حرمت قائل شدن برای طرف مقابل است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که ائمه جماعات اولین نفر وارد نمازخانه و آخرین نفر خارج شوند، اضافه کرد: برخی مسئولان اهتمامی به نماز جماعت ادارات ندارند و این گلایه را بارها مطرح کرده‌ایم.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که تمام کارها با محوریت نماز صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مسئول اداره اگر در نماز جماعت حاضر نشود کارمندان هم حاضر نمی‌شوند.
این مفسر قرآن کریم افزود: ائمه جماعات برنامه تبلیغی خود را ارائه دهند و در بین نماز نیز مباحث اخلاقی، تفسیر و احکام ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha