درود بر همه سربازان جبهه صادرات
کد خبر: 3757674
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

درود بر همه سربازان جبهه صادرات

روز ملی صادرات، روز قدردانی از تجار و بازرگانانی است که به حق می‌توان نام ایشان را سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد کشور نامید.

به گزارش ایکنا، جهان اقتصاد نوشت: فعالان اقتصادی که در سخت‌ترین شرایط و با بیشترین محدودیت‌هایی که بر اقتصاد کشور تحمیل شده، همچنان دست از تلاش برنمی‌دارند تا محصولاتی که به دست توانمند صنعت‌گران، کشاورزان، تعاونگران و …. ایرانی تولید می‌شود را به بازارهای هدف صادر و برای کشور ارزآوی کنند.

اگرچه براساس تکلیف قانون در روز ملی صادرات تنها جمعی از توانمندترین صاردکنندگان کشور به عنوان صادرکنندگان نمونه مورد تقدیر و قدردانی قرار می‌گیرند،‌ اما نباید فراموش کنیم آنچه را قانون برای تقدیر از ایشان تکلیف کرده، در شرایط معمول و نبود صدها مانع بلند و کوتاه داخلی و خارجی پیش روی صادرات است.

امروز همه فعالان اقتصادی که در حوزه صادرات فعالیت می‌‌کنند و همه سختی‌ها و محدودیت‌ها را پذیرفته و به فعالیتشان ادامه می‌دهند، لایق دریافت مدال افتخار صادرکننده نمونه هستند.

در شرایطی که حلقه تنگ تحریم‌ها ورود به سنتی‌ترین بازارهای صادراتی و حتی مبادلات مرزی را سخت کرده، در شرایطی که تحریم‌کنندگان آنرا دیوار غیرقابل نفوذ می‌دانند و همچنان از توانمندی صادرکنندگان ایرانی در دور زدن تحریم‌ها در حیرت هستند، باید اعتراف و اذعان داشت که همه صادرکنندگان ایرانی حتی کوچکترین‌ آنها، سربازان بزرگ و توانمند جبهه اقتصادی کشور هستند.

آنچه مسلم است، فرصت محدود و اندک برگزاری یک همایش اجازه نمی‌دهد از تمامی صادرکنندگان کشور تقدیر و تشکر کرد، اما می‌توان به فعالان این حوزه اعلام کرد، همه مردم ایران برای تشکر از تلاش‌های بی‌دریغ‌ شما و برای قدردانی بابت همه مصائبی که متحمل می‌شوید تا چرخه تجارت کشور متوقف نشود، سر احترام فرود آورده و بر شما درود می فرستند.

سپهر توکلی، مدیرکل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران

 

captcha