«نقد رسم الخط عثمان‌طه از قرآن» منتشر شد
کد خبر: 3757689
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

«نقد رسم الخط عثمان‌طه از قرآن» منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب «نقد رسم‌الخط عثمان‌طه از قرآن» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی کوشا منتشر شد.

«نقد رسم الخط عثمان‌طه از قرآن» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «نقد رسم الخط عثمان‌طه از قرآن» به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی کوشا به نگارش درآمده و نشر سرایی آن را به چاپ رسانده است.

نویسنده در این اثر ضمن اشاره به اهمیت علوم قرآنی و تفاوت آن با معارف قرآن، به گونه مختصر به بیان موضوعات «جمع‌آوری قرآن»، «ابزار تحریر در آن روزگار»، «خط مرسوم عصر پیامبر اکرم(ص)»، «ویژگی‌های مصحف امام امیرالمؤمنین علی(ع)»، «اختلاف مصحف‌ها»، «یکسان‌سازی مصاحف در زمان عثمان»، «جداول رسم الخط قدیم و جدید» و «تأملی در رسم الخط عثمان طه» پرداخته شده است.

حجت الاسلام کوشا در این کتاب بر این نکته تأکید دارد که شایسته است گامی جدی و جدید در ارائه رسم الخط قرآن از سوی کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در نظام جمهوری اسلامی ایران برداشته شود تا ایران اسلامی در این عرصه بزرگ فرهنگی نیز استقلال علمی خود را در راستای هر چه باشکوه‌تر حفظ و پاسداشت قرآن کریم و مصونیت آن از هر گونه تحریف جامه عمل پوشاند و رسم الخط قرآن را براساس قواعد و ضوابط دقیق آن با استفاده از خطاطان هنرمند معتبر و زیرنظر شورایی از کارشناسان علوم قرآنی اصلاح کرده و سامان بخشد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است؛ کتاب آسمانی قرآن کریم بی‌هیچ کژی و در نهایت استواری و به دور از هرگونه تحریف از سوی خدای یکتا بر پیامبر اعظم(ص) نازل شده است. اقتضای چنین کتاب بی‌نظیر وحدت‌آفرین جامعه انسانی این است که با رسم الخطی یکدست، قاعده‌مند و بدون تضاد تحریر شود تا تلاوت آن برای تمام طبقات مردم به ویژه نوجوانان آسان‌تر باشد.

مؤلف قرآن‌پژوه این اثر، بیش از صد مورد تضاد رسمالخط عثمان‌طه را نشان داده تا ضرورت اصلاح آن را در راستای ارائه رسم الخطی قاعده‌مند، خوشخوان و خوانا برای همگان به درستی گوشزد کرده باشد.

یادآور می‌شود، کتاب «نقد رسم الخط عثمان‌طه از قرآن» از سوی نشر سرایی با شمارگان هزار نسخه و قیمت 10 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام

captcha