الگوگیری از فرهنگ دینی رمز موفقیت حل آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3757731
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

الگوگیری از فرهنگ دینی رمز موفقیت حل آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی- حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: الگوگیری از فرهنگ دینی رمز موفقیت در حل آسیب‌های اجتماعی است.

الگوگیری از فرهنگ دینی رمز موفقیت حل آسیب‌های اجتماعی است

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، گفت: هرکس به انداز توان خود باید در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مسئول باشد و باید کاری انجام دهند و اگر چنین باشد ما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
وی افزود: امروز رمز موفقیت در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از الگوگیری از فرهنگ دینی است.
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: در یک جامعه دینی و اسلامی معیار و ملاک تشخیص ارزش‌ها و هنجارهای دینی به وسیله آموزه‌های دینی تعیین می‌شود.
این کارشناس دینی تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد تا زمانی که اعضاء جامعه پایبند به اعتقادات مذهبی خود باشند آن جامعه به بزهکاری روی نمی‌آورد.
وی گفت: از این روی اندیشه کاهش ایمان مذهبی یکی از علل عمده افزایش نرخ جرم در جوامع است و تحقیقات صورت گرفته در این راستا مؤید همین نظریه است.
حجت‌الاسلام محمدی افزود: باید برنامه‌ریزی کنیم تا رویدادهای جامعه در مسیر تحول اخلاقی پیش برود و این خود امری است برای مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و رفع آن مورد تأکید مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: هجمه اصلی دشمن در آسیب‌های اجتماعی سست کردن بنیان‌های اعتقادی ما است از این روی کلید حل این آسیب‌ها در گرو فرهنگ دینی است.
این کارشناس تأکید کرد: اگر باور دینی و مجموعه ارزش‌های الهی تقویت شوند جامعه به سمت کمرنگ شدن آسیب‌های اجتماعی حرکت خواهد کرد.
وی در پایان تصریح کرد: منشأ تمام آسیب‌های اجتماعی ضعف توحیدی و عقیدتی مخاطب است.
انتهای پیام

captcha