«مدرسه حفظ»؛ الگویی در برنامه‌سازی قرآنی
کد خبر: 3757735
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

«مدرسه حفظ»؛ الگویی در برنامه‌سازی قرآنی

گروه فعالیت‎های قرآنی - تهیه‌کننده برنامه «مدرسه حفظ» این برنامه را  الگویی در برنامه‎‏سازی قرآنی در عرصه رسانه کشور دانست و گفت: این برنامه ‌هر شب ساعت ۲۰ از شبکه قرآن پخش ‌می‌شود.

«مدرسه حفظ» الگویی در برنامه سازی قرآنیسیدمجتبی حسینی، تهیه‌کننده برنامه «مدرسه حفظ» در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ملی بشارت 1452 برنامه‌ای به نام مدرسه حفظ قرآن کریم تولید شده است، افزود: این برنامه در راستای طرح 1452 در 123 قسمت و طبق بودجه‌بندی ستاد ملی طرح ملی حفظ در سه فصل تقسیم تولید می‌شود.

تهیه‌کننده برنامه مدرسه حفظ بیان کرد: فصل اول آن  24 قسمت، فصل دوم 44 قسمت و فصل سوم 55 قسمت است؛ در این برنامه سعی شده است که جذابیت‌های بصری همچنین کیفیت آموزش حفظ به شکل کامل لحاظ و ارائه شود.

حسینی بیان کرد: در این برنامه هم استانداردهای فنی، روش‌های فنی حفظ، تکرار و مرور آیات جدید، توضیح درس و ... که مورد تأیید اساتید حفظ است در نظر گرفته شده و هم استانداردها و جذابیت‌های رسانه‌ای لحاظ شده است تا این کار به یک برند و برنامه شاخص مبدل شود.

وی گفت: اینکه هم بخواهیم استانداردهای رسانه و هم اصول فنی حفظ مراعات شود اصلی بسیار مهم است که خوشبختانه در این برنامه همه این مباحث تجمیع شده و برنامه مدرسه حفظ را به یک الگو مبدل کرده است. 

حسینی با بیان اینکه استاد علی حبیبی، از حفاظ پرافتخار و با تجربه ملی و بین‌المللی کشورمان نیز تدریس این مجموعه را به عهده دارد، اظهار کرد: در ساخت این برنامه از قالب‌های نوین و المان‌های جذاب استفاده شده است؛ متعاقب هر آیه یک فیلم و تصویر پخش می شود که هم جذابیت را بیشتر می کند وهم حافظه تصویری و شنوایی مخاطب را به کار می‌گیرد.

وی گفت: در ابتدا یک طرح بحث انجام و وقتی توضیح آیه ارائه می‌شود متناسب با آن آیه یک قطعه فیلم یا آثار هنری گرافیکی که باعث ارتقا فهم ذهنی نسبت به مفهوم آیه باشد به مخاطب عرضه می شود.

تهیه‌کننده برنامه مدرسه حفظ بیان کرد: به دلیل موارد یاد شده خوشبختانه مخاطبان زیادی را جذب کرده است که این مسئله در بازخوردهای مردمی کاملا هویدا است و مجموعه دست‌اندرکاران این پروژه در خانواده هنری تبلیغی عقیق را به ادامه بهتر کار راغب کرده است.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر 15 قسمت از مدرسه حفظ از شبکه قرآن پخش شده است، عنوان کرد: این کار که به سفارش سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد ملی حفظ قرآن کلید خورده است به همت خانواده هنری عقیق تولید می‌شود و تا کنون 40 قسمت آن ساخته شده است.

وی اظهار کرد: برنامه مدرسه حفظ هرشب ساعت 20 از شبکه قرآن پخش و در ساعت 8:30 صبح نیز تکرار آن از همین شبکه پخش می‌شود و قرار است این برنامه از شبکه‌هایی چون پویا و آموزش نیز پخش شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۹:۱۹
0
0
سلام
خدا قوت
برنامه مدرسه حفظ بسیار عالی است و در منزل به صرت خانوادگی از این برنامه بهره میبریم
حتی فرزند ۶ ساله ام بسیار به این برنامه علاقه دارد.
انشاءالله ادامه داشته باشه
روژان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۱۸:۴۴
0
0
سلام برنامه تون خیلی عالیه .خدا خیرتون بده .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۲۲:۰۰
0
0
سلام برنامه تون خیلی خوبه فقط در مورد نماز حفظ توضیح بدید چطوری می شه سوره سجده رو تو نماز بخونیم
captcha