رفع مشکلات زائران پاکستانی در گرو یاری مردم
کد خبر: 3757798
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

رفع مشکلات زائران پاکستانی در گرو یاری مردم

گروه اجتماعی - فرماندار زاهدان گفت: هرچه به اربعین نزدیکتر می‌شویم، حجم تردد زوار پاکستانی افزایش می‌یابد و یاری و مشارکت مردم را می‌طلبد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ابوذر مهدی نخعی، فرماندار زاهدان شب گذشته در حاشیه بازدید از زائرسرای امام رضا(ع) این شهرستان، گفت: هرچه به اربعین نزدیکتر می‌شویم، حجم تردد زوار پاکستانی افزایش می‌یابد و یاری و مشارکت مردم را می‌طلبد.
وی ادامه داد: سه شب قبل در پی ورود یک‌باره حدود 6 هزار زائر اربعین از کشور پاکستان و با توجه به اینکه سردترین شب زاهدان رقم خورده بود با مشکل کمبود پتو مواجه شدیم که بلافاصله جلسه فوری ستاد اربعین در محل زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان دایر شد.
فرماندار زاهدان افزود: در این جلسه مقرر شد تا در اسرع وقت تمامی مشکلات و کمبودها مرتفع شود، که پس از اعلام فراخوان عمومی، حجم زیادی پتو و وسایل رفاهی با تلاش و همت مردم مهمان نواز و پیگیری مسئولان سیستان وبلوچستان تهیه و مشکل رفع شد.
وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ستاد اربعین، فراهم کردن محل خواب شبانه زوار بود که در این خصوص نیز دستگاه‌های دولتی با تمام قوا پای کار آمدند و هر سازمان با توجه به بضاعتی که داشت اسکان بخشی از زوار را بر عهده گرفت.
نخعی اظهار کرد: پس از اعلام فراخوان عمومی از طریق ستاد مردمی، هیئت‌های مذهبی و شهروندان زاهدانی علاقه‌مندی خود را جهت اسکان زوار اعلام کردند که حسینیه شهیدان جهانزاده پیشتاز این امر بود و در اولین شب، زائران 7 دستگاه اتوبوس را اسکان داد.
وی افزود: میزبانی از زائران امام حسین(ع) توفیقی است که نصیب مردم این استان شده و شاهد بودیم که همه شهروندان اعم از شیعه وسنی با اهدای پتو و مایحتاج مورد نیاز ستاد، در امر میزبانی در خور شأن از زائران پاکستانی سهیم شدند و بار دیگر مهمان نوازی خود را به اثبات رساندند.
فرماندار زاهدان بیان کرد: پیش بینی شده که طی روزهای آتی نیز زائران با تعداد بالا وارد استان شوند و هنوز هم نیازمند کمک‌های انسان دوستانه مردم هستیم؛ محبان اهل بیت می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از کانال ستاد مردمی اربعین اهدا کنند که به همین منظور شماره کارت 6273811124506012 به منظور واریز وجوهات نقدی شهروندان برای خدمت رسانی بهتر به زوار حسینی کشور پاکستان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha